Autor: Mgr. Hedvika Dudová; Mgr. Viktor Duda
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The first part of the General English for B1 course focuses on two important and rather problematic areas of the English grammar, namely verbal tenses and questions.
The level of the course is B1-B2, as defined by the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). Like all other courses in the project, the course aims to refresh, practise, and further build up the active knowledge of common grammatical structures and general English vocabulary.
The target competence of this course is to know the forms and main usage of individual verbal tenses in English and to revise or become familiar and actively master the formation of questions."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Lenka Tkadlčíková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course focuses on the use of specific grammatical structures - the passive voice, time clauses, conditional clauses, clauses of purpose, sequence of tenses, and modal verbs, as well as on transitional words and phrases.
The level of the course, according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), is B1-B2. The course also aims to refresh and further build up active knowledge of grammatical structures and general vocabulary.
The goal of the course is to be able to use these structures when talking about topics from the Social Work sphere."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Veronika Karlová Bílková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: This course deals with the psychology of human development. Integral parts of the course are PP presentations, articles, videos, audio tracks, and tests. Basic terminology and components dealing with psychology and human development are defined. Unit 1 deals with developmental psychology. Unit 2 introduces intelligence and its levels. Unit 3 is concerned with social intelligence and lying. Unit 4 deals with qualities and character. The final task of this course includes filling in an Ability checklist with a child. Participants who finish the course are able to speak and write about and understand information dealing with the psychology of human development."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Veronika Karlová Bílková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: This course deals with art education in the preschool age. Integral parts of the course are PP presentations, articles, videos, audios, and tests. Basic terminology and components dealing with arts and its education are defined. The introduction deals with definition of the term arts. Topic 1 introduces arts in pictures. Topic 2 specifies importance of arts. Topic 3 is concerned with creativity. Topic 4 deals with music education. The final task of this course includes creating a lesson plan of an arts lesson for preschool children. Participants who finish the course are able to develop, apply, and evaluate a lesson plan dealing with art education in the preschool age."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Veronika Karlová Bílková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: This course deals with learning disabilities. Integral parts of the course are PP presentations, articles, videos, audios, and tests. Basic terminology and components dealing with learning disabilities and disadvantages are defined. Unit 1 deals with the education of children with special needs. Unit 2 introduces activities for children with learning disabilities. Unit 3 is concerned with learning aids for children with disabilities. Unit 4 deals with teaching children with other special needs. The final task of this course includes doing a Dyslexia Test with a child. Participants who finish the course are able to speak and write "
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Pavlína Sluková Krištofová
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: This course offers an insight into language teaching at preschool and provides with two basic approaches a teachear can chose from. Different points of view are brought up together with some historical background that may change your opinion on why a child should be invited to a foreign language."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Pavlína Sluková Krištofová
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: There has never been enough of Comenius´s thougts, ideas and principles even in today´s education. This course aims to bring an overview about his life, work that have been timeless ever since."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Pavlína Sluková Krištofová
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: This course offers an insight into the historical milestones of children´s literature and aims to explain its importance for the child´s development, offering ways of how to motivate a child to read."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Alena Steinerová
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: This course offers insight into environmental education in the preschool age, concentrating on appropriate terminology, historical and legal background of environmental education as well as introducing some practical activities. There are also videos with examples of environmental education practice abroad."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Šárka Šmídová
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course deals with traditional and alternative education systems. The aim of the course is to explore the topic and offer proper terminology, vocabulary and phrases in English at the same time."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Eva Hernová
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course aims to bring an overview of the introduction into social pedagogy with the focus on up-to-date terminology. The level of the course according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is B1-B2. Goals of the course are to acquaint learners with the up-to-date terminology and the related basic information in the field of Social Pedagogy in English, to help the learner master the active usage of the above, using the contents of the course to refresh and further build up the knowledge of grammatical structures in English, to prepare a presentation."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Eva Hernová
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course aims to bring an inspirational input on the topic of social pedagogy - animation and acitivization - with the focus on up-to-date terminology. The level of the course according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is B1-B2. The course also aims to refresh and to further build up their active knowledge of grammatical structures and general vocabulary. Goals of the course are to acquaint learners with the up-to-date terminology and the related basic information in the field of Social Pedagogy in English, to help the learner master the active usage of the above, using the contents of the course to refresh and further build up the knowledge of grammatical structures in English, to practise language skills (mainly reading, listening and writing) using the material related to the topic."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Zdeňka Heřmánková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course aims to bring an overview of this important topic of social pedagogy with the focus on up-to-date terminology. The level of the course according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is B1-B2. Goals of the course are to acquaint learners with up-to-date terminology and related basic information in the field of Social Pedagogy in English, to help the learner master the active usage of the above, to use the contents of the course to refresh and further build up the knowledge of grammatical structures in English."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Zdeňka Heřmánková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: This course aims to bring an overview of the important topic of social pedagogy with a focus on up-to-date terminology. The level of the course according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is B1-B2. Goals of this course are to acquaint learners with up-to-date terminology and related basic information in the field of Social Pedagogy in English, to help the learner master the active usage of the above, to use the contents of the course to refresh and further build upon knowledge of grammatical structures in English."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Ing. Ivana Adámková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course aims to bring an introduction to social pedagogy with a focus on up-to-date terminology. The level of the course according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is B1-B2. Goals of the course are to acquaint learners with up-to-date terminology and related basic information in the field of Social Pedagogy in English, to help the learner master the active usage of the above, to use the contents of the course to refresh and further build knowledge of grammatical structures in English."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Ing. Ivana Adámková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course aims to bring an introduction to social pedagogy with a focus on up-to-date terminology. The level of the course according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is B1-B2. Goals of the course are to acquaint learners with up-to-date terminology and related basic information in the field of Social Pedagogy in English, to help the learner master the active usage of the above, to use the contents of the course to refresh and further build knowledge of grammatical structures in English."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Ing. Ivana Adámková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course aims to bring an overview of the two important topics of social pedagogy with a focus on up-to-date terminology. The level of the course according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is B1-B2. Goals of the course are: to acquaint learners with up-to-date terminology and related basic information in the field of Social Pedagogy in English, to help the learner master the active usage of the above, to use the contents of the course to refresh and further build knowledge of grammatical structures in English."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Jaroslava Jelínková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: Kurz je zaměřen na téma týkající se pomoci lidem, kteří se nacházejí v obtížné životní situaci. Ústředními tématy jsou komunitní práce a dobrovolnictví, která jsou představována ve vztahu k problematice životního prostředí, pomoci seniorům a lidem s postižením. Kurz je koncipován na úrovni B1/B2 podle SERRJ a jednotlivé podkapitoly jsou rozčleněny na úkoly a cvičení, která podporují rozvoj všech řečových dovedností (čtení, psaní, poslech a samostatný projev). Cílem kurzu je seznámit se a aktivně si osvojit terminologii daného tématu, a upevnit znalost gramatických struktur a slovních spojení. Studenti mají možnost rozšířit si znalosti z oboru o informace ze zahraničí, vyjádřit vlastní postoj a zapojit se do diskuze s ostatními účastníky."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Lenka Tkadlčíková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course focuses on the topic of Socialization and Identity formation. We concentrate on the topic of Socialization and Enculturation together with other related terminology from the point of view of social workers and their use. This topic is aimed at the specifics of Socialization, the agents of Socialization, the impact of Socialization, its forms, methods, and techniques, and the process of Identity formation.
The level of the course, according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), is B1-B2. The course also aims to refresh and further build up active knowledge of grammatical structures and general vocabulary.
The purpose of the course is to be able to define the process of Socialization and its benefits and pitfalls so that it can be used for better orientation and understanding of both the outside and inside world. To understand others and to understand oneself."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Lenka Tkadlčíková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course focuses on the topic of Psychotherapeutic Approaches, and some specific therapeutic techniques that can be very helpful within the context of Social Work. This topic is aimed at Existential and Humanistic Approaches, Cognitive and Behavioural Approaches, Family Therapy, Gestalt Therapy, Reality Therapy and Solution-Focused Therapy.
The level of the course, according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), is B1-B2. The course also aims to refresh and further build up active knowledge of grammatical structures and general vocabulary.
The goal of the course is for the student to be able to define every therapeutic approach and know the differences among them, together with some hints as to how to make use of the knowledge in terms of the Social Work profession."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Lenka Tkadlčíková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course focuses on the topic of burn-out syndrome and its prevention, as well as helping professions. We concentrate on burn-out syndrome and other related terminology from the point of view of social workers. This topic is aimed at the phases of burn-out syndrome, its prevention, and various ways of dealing with it.
The level of the course, according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), is B1-B2. The course also aims to refresh and further build up active knowledge of grammatical structures and general vocabulary.
The competence the course fosters is to be able to define burn-out syndrome - its causes, prevention, stages, and the reasons that contribute to its occurrence among helping professionals."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Lenka Tkadlčíková
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course focuses on the topic of Communication and its effective use within the Social Work profession. We concentrate on various forms of Communication, as well as related terminology from the point of view of social workers. This topic is aimed at types of Communication, theories of Communication, and effective strategies in communication.
The level of the course, according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), is B1-B2. The course also aims to refresh and further build up active knowledge of grammatical structures and general vocabulary.
The competence of the course is to be able to define the process and content of Communication and to be aware of the array of communication instruments that could be used for the benefit of all people involved in the process of communication."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Hedvika Dudová; Mgr. Viktor Duda
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course aims to provide an introduction to the variety of reasons for social work intervention. The main focus is on mastering English terminology as well as some basic knowledge about the social issues that are covered that may lead to situations in which social work intervention is needed.
The course is divided into two parts, each focusing on a different set of selected topics.
PART I covers the following topics:
- The social work profession and its target (client) groups
- Poverty
- Social exclusion
- Unemployment
- Homelessness
- Social services in the Czech Republic (reference unit)
The level of the course, according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), is B1-B2.
The target competence of this course is to be able to present the social phenomena that are covered and the related target groups (populations) and forms of assistance available using appropriate terminology and to apply the acquired knowledge and skills to be able to present one's own personal social work experience."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Hedvika Dudová; Mgr. Viktor Duda
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course is a continuation of the course Reasons for Social Work Intervention. It aims to present further social issues and target group(s) in addition to those presented in the first part. The focus is again on mastering English terminology, as well as some basic knowledge about the social issues that are covered and that may lead to situations in which social work intervention is needed.
PART II covers the following topics:
- Vulnerability of childhood
- The frailty of old age
- Disability
- Mental health issues
- Addiction
The level of the course is B1-B2, as defined by the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).
The target competence of this course is to be able to present the social issues/phenomena that are covered and the related target groups (populations) and forms of assistance available using appropriate terminology and to apply the knowledge and skills acquired to be able to present one's own personal social work experience."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Hedvika Dudová; Mgr. Viktor Duda
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course aims to present the topic of the human life cycle. The main goal is to master the English terminology and acquire the necessary skills to read and understand texts of varying length on the topics of social work and related areas. The course contents cover basic information about general aspects of human development, i.e. the areas in which humans generally develop during their life cycle, an overview of the main stages with the typical achievements, together with the possible risks and crises, the knowledge of which is essential for a social worker to be able to understand the needs and problems of their clients.
The course is divided into the following five units:
1. Introduction to human development
2. Childhood
3. Adolescence
4. Adulthood
5. Old age
The level of the course is B1-B2 as defined by the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). The course also aims to refresh, practise, and further build up the active knowledge of common grammatical structures and general English vocabulary.
The target competence of this course is to be able to present the stages in the human life cycle that are covered using correct up-to-date terminology."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Lenka Rucká
Autor: neudeven
Popis: "Formát výstupu: PDF
Cílová skupina: studenti vyšších odborných škol
Druh výstupu: komplexní interaktivní výukový materiál realizovaný jako kurz v prostředí Moodle.
Cílem materiálu je pokrýt minimální standard vědomostí, který mají studenti získat v rámci studia VOŠ v hlavních předmětech. Obsahuje i doplňkové kurzy vhodné pro nejvíce rozšířené specializace nebo některá doplňující témata.
Anotace: The course focuses on the family and substitute child care. We define the family and its structure and functions in connection with terminology from the point of view of a social worker. Substitute child care is aimed at adoption, foster care, guardianship, host care and SOS Children’s Villages. We also describe infants' homes and children’s homes.
The level of the course, according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), is B1-B2. The course also aims to refresh and further build up active knowledge of grammatical structures and general vocabulary.
The competence the course aims to instil is to be able to define the family – its structure, functions, and types of upbringing and substitute child care linked to the position of a social worker. We emphasise the correct grammatical connections of these expressions."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory