ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: Miroslava Aurová, François Dendoncker, Jaroslav Král, Markéta Maturová, Alena Prošková Autor: neudeven
Popis: Cílem metodiky je poskytnout studentům učitelství a provázejícím pedagogům oporu pro všechny typy pedagogických praxí, s nimiž se během studia učitelství pro střední školy na Jihočeské univerzitě setkají a pomoci jim s přechodem z role studenta do role učitele. Prvořadým cílem metodiky je pak rozvoj dovedností autonomní a realistické reflexe a sebereflexe výuky, ať už se jedná o výuku vlastní nebo o reflexi náslechových hodin. Efektivní reflexe je dovedností, která je podmínkou zdravého profesního vývoje a rozvoje všech klíčových učitelských kompetencí. Tento vývoj nekončí ve chvíli, kdy student učitelství získá magisterský diplom a stává se kvalifikovaným pedagogem, právě naopak. Obdobně jako je tomu u lékařů nebo pilotů, teprve dny, týdny a roky praxe vedou k tomu, aby se z absolventa učitelství stal zkušený a kvalitní pedagog, který je schopen zohledňovat potřeby svých žáků, řešit krizové situace a udržet si motivaci pro celoživotní profesní rozvoj. Metodika staví na koncepci zkušenostního a kompetenčního vzdělávání a obsahuje nástroje s podrobnými hodnotícími a sebehodnotícími deskriptory, které zahrnují základní znalosti, dovednosti a postoje nezbytné pro vyučující humanitních předmětů (cizích jazyků, českého jazyka a literatury a dějepisu).
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Jiné