ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

63_sylabus_KCH_D3SŠ.pdf (Staženo 11 x)
Autor: Mgr. Milan Klečka, Ph.D., doc. PaedDr. Jiří Rychtera, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Do sylabu předmětu Didaktika chemie 3 SŠ byly přidány nástroje týkající se evaluace a reflexe pedagogické práce a procesů výuky (výběr nových vhodných metod výuky, definování upravených předpokladů studentů a výsledků učení předmětu, revize hodnotících metod, doplnění, aktualizace, úpravu seznamu doporučené literatury). Podstatným faktorem pro naplnění cílů projektu je komplexní pojetí problematiky (zapojení všech 18 odborných pracovišť fakulty), kooperativní a konzultační způsob práce a sdílení mezioborových zkušeností autorů inovací. Předmět, jehož sylabus byl inovován je zařazen do studijního programu, který připravuje studenty k získání učitelské kvalifikace pro všechny typy škol s cílem uplatňovat nově získané vědomosti a dovednosti v pedagogické praxi. Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: přírodní vědy, chemie. Zaměření výstupu: Sylabus předmětu Didaktika chemie 3 SŠ pro budoucí učitele. Součást výstupu: Sylabus předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška s demonstrací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů. Hodnotící metody: Ústní zkouška, Test, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Průběžné hodnocení, Výstupní projekt. Obsah předmětu: 1. Vybraná pojetí oborových didaktik (aplikační, integrační, komunikační, informačně- komunikační, metodologické) 2. Vědecký výzkum v didaktice chemie (metody a zaměření) 3. Psychogenetické zákonitosti žákova poznávání ve výuce chemie 4. Pojmové mapy a výuka chemie, učebnice chemie 5. Historie vývoje učebnice chemie, pojetí učebnic, práce s učebnicí jako součást příspěvku ke čtenářské gramotnosti 6. Styly učení žáků a výuka chemie 7. Vyučování orientované na žáka (aktivizace žáka prostřednictvím cíle, učiva, úloh, metod, hodnocení) 8. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie I principy a realizace 9. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie II a historie chemie 10. Chemický experiment jako faktor motivace, přírodovědná paradoxa 11. Vybrané aspekty vizualizace učiva chemie 12. Hospitační procedury a výuka chemii 13. Sebereflexe učitele chemie
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Milan Klečka, Ph.D., doc. PaedDr. Jiří Rychtera, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Metodika obsahuje pokyny, jak realizovat a vyhodnocovat nově navržené aktivity ve vazbě na využití evaluačních strategií při vzdělávání studentů – budoucích učitelů předmětu Didaktika chemie 3 SŠ Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: přírodní vědy, chemie. Zaměření výstupu: Metodika předmětu Didaktika chemie 3 SŠ pro budoucí učitele. Součást výstupu: Metodika předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška s demonstrací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů. Hodnotící metody: Ústní zkouška, Test, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Průběžné hodnocení, Výstupní projekt. Obsah předmětu: 1. Vybraná pojetí oborových didaktik (aplikační, integrační, komunikační, informačně- komunikační, metodologické) 2. Vědecký výzkum v didaktice chemie (metody a zaměření) 3. Psychogenetické zákonitosti žákova poznávání ve výuce chemie 4. Pojmové mapy a výuka chemie, učebnice chemie 5. Historie vývoje učebnice chemie, pojetí učebnic, práce s učebnicí jako součást příspěvku ke čtenářské gramotnosti 6. Styly učení žáků a výuka chemie 7. Vyučování orientované na žáka (aktivizace žáka prostřednictvím cíle, učiva, úloh, metod, hodnocení) 8. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie I principy a realizace 9. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie II a historie chemie 10. Chemický experiment jako faktor motivace, přírodovědná paradoxa 11. Vybrané aspekty vizualizace učiva chemie 12. Hospitační procedury a výuka chemii 13. Sebereflexe učitele chemie
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
63_KCH_D3SŠ.pdf (Staženo 9 x)
Autor: Mgr. Milan Klečka, Ph.D., doc. PaedDr. Jiří Rychtera, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Elektronický studijní materiál k předmětu Didaktika chemie 3 SŠ je zpracovaný v LMS Moodle. Materiál využívá textové vyjádření, audiovizuální podporu a interaktivní prvky. Obsahuje studijní texty, úkoly k samostatné práci, další multimediální a interaktivní materiály, a didaktické pomůcky a evaluační nástroje. Typ dokumentu: E-kurz (moodle). Oblast vzdělávání: přírodní vědy, chemie. Zaměření výstupu: Studijní opora předmětu Didaktika chemie 3 SŠ pro budoucí učitele. Součást výstupu: Studijní opora předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška s demonstrací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů. Hodnotící metody: Ústní zkouška, Test, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Průběžné hodnocení, Výstupní projekt. Obsah předmětu: 1. Vybraná pojetí oborových didaktik (aplikační, integrační, komunikační, informačně- komunikační, metodologické) 2. Vědecký výzkum v didaktice chemie (metody a zaměření) 3. Psychogenetické zákonitosti žákova poznávání ve výuce chemie 4. Pojmové mapy a výuka chemie, učebnice chemie 5. Historie vývoje učebnice chemie, pojetí učebnic, práce s učebnicí jako součást příspěvku ke čtenářské gramotnosti 6. Styly učení žáků a výuka chemie 7. Vyučování orientované na žáka (aktivizace žáka prostřednictvím cíle, učiva, úloh, metod, hodnocení) 8. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie I principy a realizace 9. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie II a historie chemie 10. Chemický experiment jako faktor motivace, přírodovědná paradoxa 11. Vybrané aspekty vizualizace učiva chemie 12. Hospitační procedury a výuka chemii 13. Sebereflexe učitele chemie
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory