Autor: Mgr. Milan Klečka, Ph.D., doc. PaedDr. Jiří Rychtera, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Do sylabu předmětu Didaktika chemie 3 SŠ byly přidány nástroje týkající se evaluace a reflexe pedagogické práce a
procesů výuky (výběr nových vhodných metod výuky, definování upravených předpokladů studentů a výsledků učení předmětu, revize hodnotících
metod, doplnění, aktualizace, úpravu seznamu doporučené literatury). Podstatným faktorem pro naplnění cílů projektu je komplexní pojetí
problematiky (zapojení všech 18 odborných pracovišť fakulty), kooperativní a konzultační způsob práce a sdílení mezioborových zkušeností
autorů inovací. Předmět, jehož sylabus byl inovován je zařazen do studijního programu, který připravuje studenty k získání
učitelské kvalifikace pro všechny typy škol s cílem uplatňovat nově získané vědomosti a dovednosti v pedagogické praxi.
Typ dokumentu: Word.
Oblast vzdělávání: přírodní vědy, chemie.
Zaměření výstupu: Sylabus předmětu Didaktika chemie 3 SŠ pro budoucí učitele.
Součást výstupu: Sylabus předmětu.
Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů.
Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé.
Použité formy a metody:
Vyučovací metody: Přednáška s demonstrací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů.
Hodnotící metody: Ústní zkouška, Test, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Průběžné hodnocení, Výstupní projekt.
Obsah předmětu:
1. Vybraná pojetí oborových didaktik (aplikační, integrační, komunikační, informačně- komunikační, metodologické)
2. Vědecký výzkum v didaktice chemie (metody a zaměření)
3. Psychogenetické zákonitosti žákova poznávání ve výuce chemie
4. Pojmové mapy a výuka chemie, učebnice chemie
5. Historie vývoje učebnice chemie, pojetí učebnic, práce s učebnicí jako součást příspěvku ke čtenářské gramotnosti
6. Styly učení žáků a výuka chemie
7. Vyučování orientované na žáka (aktivizace žáka prostřednictvím cíle, učiva, úloh, metod, hodnocení)
8. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie I principy a realizace
9. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie II a historie chemie
10. Chemický experiment jako faktor motivace, přírodovědná paradoxa
11. Vybrané aspekty vizualizace učiva chemie
12. Hospitační procedury a výuka chemii
13. Sebereflexe učitele chemie
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Milan Klečka, Ph.D., doc. PaedDr. Jiří Rychtera, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Metodika obsahuje pokyny, jak realizovat a vyhodnocovat nově navržené aktivity ve vazbě na využití evaluačních strategií při vzdělávání studentů – budoucích učitelů předmětu Didaktika chemie 3 SŠ
Typ dokumentu: Word.
Oblast vzdělávání: přírodní vědy, chemie.
Zaměření výstupu: Metodika předmětu Didaktika chemie 3 SŠ pro budoucí učitele.
Součást výstupu: Metodika předmětu.
Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů.
Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé.
Použité formy a metody:
Vyučovací metody: Přednáška s demonstrací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů.
Hodnotící metody: Ústní zkouška, Test, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Průběžné hodnocení, Výstupní projekt.
Obsah předmětu:
1. Vybraná pojetí oborových didaktik (aplikační, integrační, komunikační, informačně- komunikační, metodologické)
2. Vědecký výzkum v didaktice chemie (metody a zaměření)
3. Psychogenetické zákonitosti žákova poznávání ve výuce chemie
4. Pojmové mapy a výuka chemie, učebnice chemie
5. Historie vývoje učebnice chemie, pojetí učebnic, práce s učebnicí jako součást příspěvku ke čtenářské gramotnosti
6. Styly učení žáků a výuka chemie
7. Vyučování orientované na žáka (aktivizace žáka prostřednictvím cíle, učiva, úloh, metod, hodnocení)
8. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie I principy a realizace
9. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie II a historie chemie
10. Chemický experiment jako faktor motivace, přírodovědná paradoxa
11. Vybrané aspekty vizualizace učiva chemie
12. Hospitační procedury a výuka chemii
13. Sebereflexe učitele chemie
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Milan Klečka, Ph.D., doc. PaedDr. Jiří Rychtera, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Elektronický studijní materiál k předmětu Didaktika chemie 3 SŠ je zpracovaný v LMS Moodle. Materiál využívá textové vyjádření,
audiovizuální podporu a interaktivní prvky. Obsahuje studijní texty, úkoly k samostatné práci, další multimediální a interaktivní
materiály, a didaktické pomůcky a evaluační nástroje.
Typ dokumentu: E-kurz (moodle).
Oblast vzdělávání: přírodní vědy, chemie.
Zaměření výstupu: Studijní opora předmětu Didaktika chemie 3 SŠ pro budoucí učitele.
Součást výstupu: Studijní opora předmětu.
Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů.
Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé.
Použité formy a metody:
Vyučovací metody: Přednáška s demonstrací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů.
Hodnotící metody: Ústní zkouška, Test, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Průběžné hodnocení, Výstupní projekt.
Obsah předmětu:
1. Vybraná pojetí oborových didaktik (aplikační, integrační, komunikační, informačně- komunikační, metodologické)
2. Vědecký výzkum v didaktice chemie (metody a zaměření)
3. Psychogenetické zákonitosti žákova poznávání ve výuce chemie
4. Pojmové mapy a výuka chemie, učebnice chemie
5. Historie vývoje učebnice chemie, pojetí učebnic, práce s učebnicí jako součást příspěvku ke čtenářské gramotnosti
6. Styly učení žáků a výuka chemie
7. Vyučování orientované na žáka (aktivizace žáka prostřednictvím cíle, učiva, úloh, metod, hodnocení)
8. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie I principy a realizace
9. Motivace žáka ve vyučovací hodině chemie II a historie chemie
10. Chemický experiment jako faktor motivace, přírodovědná paradoxa
11. Vybrané aspekty vizualizace učiva chemie
12. Hospitační procedury a výuka chemii
13. Sebereflexe učitele chemie
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory