ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

47_sylabus_CBG_MVGZ2.pdf (Staženo 19 x)
Autor: RNDr. Václav Stacke, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Do sylabu předmětu Moderní metody ve výuce reg. geografie 2 byly přidány nástroje týkající se evaluace a reflexe pedagogické práce a procesů výuky (výběr nových vhodných metod výuky, definování upravených předpokladů studentů a výsledků učení předmětu, revize hodnotících metod, doplnění, aktualizace, úpravu seznamu doporučené literatury). Podstatným faktorem pro naplnění cílů projektu je komplexní pojetí problematiky (zapojení všech 18 odborných pracovišť fakulty), kooperativní a konzultační způsob práce a sdílení mezioborových zkušeností autorů inovací. Předmět, jehož sylabus byl inovován je zařazen do studijního programu, který připravuje studenty k získání učitelské kvalifikace pro všechny typy škol s cílem uplatňovat nově získané vědomosti a dovednosti v pedagogické praxi. Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: přírodní vědy, biologie, geografie. Zaměření výstupu: Sylabus předmětu Moderní metody ve výuce reg. geografie 2 pro budoucí učitele. Součást výstupu: Sylabus předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška založená na výkladu, Přednáška s demonstrací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Řešení problémů, Práce s textem, kritické myšlení, Demonstrace dovedností, Projektová výuka, Diskuse. Hodnotící metody: Praktická zkouška, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Výstupní projekt. Obsah předmětu: Přednášky: 1 EVR: Regionalizace Evr. v 21. stol., využitelná ve výuce na ZŠ. Přístupy k dělení Evr. do regionů podle HG i FG charakteristik na úrovni ZŠ. Formování států v Evr. během 20. stol. - didakt. transform. pro ZŠ. Využití dokumentárních pořadů pro pochopení polit. situace v Evr.. 2 EVR: FG charakteristiky Evr. a jejich didakt. transform. na úrovni ZŠ. Přír. krajiny v Evr., rozdíl mezi oceán. a kontinent. klimatem na příkladech evro. států. Typy odtokových režimů evr. řek ve vazbě na klima. Evr. horstva - jejich stručný geol. vývoj a výšk. stupně - didakt. transform. pro ZŠ. Využití animací, modelů a schémat pro lepší pochopení jednotlivých evr. FG procesů. 3 EVR: HG charakteristiky Evr. a jejich didakt. transforma. pro ZŠ. Základní demograf. údaje a věková pyramida evr. obyvatelstva. Rozdíly a podobnosti v hospodářství jednotl. evr. regionů - didaktická transformace pro ZŠ. Prezentace jako podpora výkladu HG charakteristik. 4 EVR: Propojení FG a HG znalostí při výuce mod. reg. Evr. na ZŠ. Ukázková hodina výuky geogr. vybraného reg. pro ZŠ. Vazby mezi FG a HG sférou, využití aktivizačních forem výuky. Tur. ruch vybraného regionu jako motivační prvek ve výuce reg. geogr. Evr.. Didakt. hra jako prostředek motivace a aktivizace žáků při výuce modelového regionu Evropy - hra na cest. kancelář. 5 SEV AMERIKA: Regionalizace SA v 21. stol. při výuce na ZŠ. Vymezení SA a její dělení na regiony. SA od dob objevení Evropany až po současnou podobu, vazba na národností skladbu SA - didaktická transformace pro ZŠ. Výukové video jako aktivizační a motivační prvek výuky vývoje SA. 6 S AMERIKA: FG charakteristiky SA a jejich didakt. transform. na úrovni ZŠ. Přír. krajiny v SA - didakt. transform. vazeb a souvislostí jednotlivých FG sfér pro žáky ZŠ. Kordillery - jejich vznik, vysvětlení výskytu sopečné činnosti a zemětřesení, vznik pouští a kaňonů - didakt. transform. pro ZŠ. Využití on-line animací a modelů vizualizujících procesy spojené s tektonikou. 7 S AMERIKA: HG charakteristiky SA a jejich didakt. transform. pro ZŠ. Podobnosti a odlišnosti hospodářství jednotlivých HG reg. SA. FG podmínky podmiňující možnosti hosp. vývoje - těžba, zemědělské oblasti, hustota osídlení - didakt. transform. pro ZŠ. Integrace elektronických map a Google Earth do vyučování HG SA - vizualizace vybr. fenoménů. 8 S AMERIKA: Propojení FG a HG znalostí při výuce model. reg. SA na úrovni ZŠ. Vliv FG i HG podmínek na podobu vybraného regionu SA - didakt. transform. pro ZŠ. Využití projekt. vyučování. Aktivizace žáků pomocí projekt. vyučování. 9 J AMERIKA: Regionalizace JA v 21. stol. využitelná při výuce na ZŠ. Vymezení JA a její dělení na regiony. Historie osidlování Evropany, vliv osidlování na současnou podobu JA, národnostní složení JA - didakt. transform. pro ZŠ. Interaktivní tabule a pracovní listy jako aktivizační a motivační prvek výuky. 10 J AMERIKA: FG charakteristiky JA a jejich didakt, transform, na úrovni ZŠ. Typy přír. krajin v JA - návaznost na klima a orografický efekt Kordiller - didaktická transformace na úrovni ZŠ. Problematika kácení TDL v Amazonii - příčiny a následky. Využití Google Earth k vizualizaci vybraných environm. problémů - nárůst vykácených ploch TDL za 20 let v programu Google Earth Engine. 11 J AMERIKA: HG charakteristiky JA a jejich didakt. transform. pro žáky ZŠ. HG charakteristika regionů JA. Hospodářská úroveň JA států - didakt. transform. na úrovni ZŠ: příčiny velkých ekon. rozdílů (mezistátních i vnitrostátních), významné export. artikly, typické znaky zemědělství. Výuková videa jako nástroj motivace žáků při výuce HG charakteristik JA. 12 J AMERIKA: Propojení FG a HG znalostí při výuce model. reg. JA na ZŠ. Model. vyučovací hodina vybraného regionu JA s důrazem na souvislosti a vazby mezi jednotlivými sférami formou metody řešení problému. Motivace a aktivizace žáků při výuce model. reg. JA pomocí metody řešení problému.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: RNDr. Václav Stacke, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Metodika obsahuje pokyny, jak realizovat a vyhodnocovat nově navržené aktivity ve vazbě na využití evaluačních strategií při vzdělávání studentů – budoucích učitelů předmětu Moderní metody ve výuce reg. geografie 2 Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: přírodní vědy, biologie, geografie. Zaměření výstupu: Metodika předmětu Moderní metody ve výuce reg. geografie 2 pro budoucí učitele. Součást výstupu: Metodika předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška založená na výkladu, Přednáška s demonstrací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Řešení problémů, Práce s textem, kritické myšlení, Demonstrace dovedností, Projektová výuka, Diskuse. Hodnotící metody: Praktická zkouška, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Výstupní projekt. Obsah předmětu: Přednášky: 1 EVR: Regionalizace Evr. v 21. stol., využitelná ve výuce na ZŠ. Přístupy k dělení Evr. do regionů podle HG i FG charakteristik na úrovni ZŠ. Formování států v Evr. během 20. stol. - didakt. transform. pro ZŠ. Využití dokumentárních pořadů pro pochopení polit. situace v Evr.. 2 EVR: FG charakteristiky Evr. a jejich didakt. transform. na úrovni ZŠ. Přír. krajiny v Evr., rozdíl mezi oceán. a kontinent. klimatem na příkladech evro. států. Typy odtokových režimů evr. řek ve vazbě na klima. Evr. horstva - jejich stručný geol. vývoj a výšk. stupně - didakt. transform. pro ZŠ. Využití animací, modelů a schémat pro lepší pochopení jednotlivých evr. FG procesů. 3 EVR: HG charakteristiky Evr. a jejich didakt. transforma. pro ZŠ. Základní demograf. údaje a věková pyramida evr. obyvatelstva. Rozdíly a podobnosti v hospodářství jednotl. evr. regionů - didaktická transformace pro ZŠ. Prezentace jako podpora výkladu HG charakteristik. 4 EVR: Propojení FG a HG znalostí při výuce mod. reg. Evr. na ZŠ. Ukázková hodina výuky geogr. vybraného reg. pro ZŠ. Vazby mezi FG a HG sférou, využití aktivizačních forem výuky. Tur. ruch vybraného regionu jako motivační prvek ve výuce reg. geogr. Evr.. Didakt. hra jako prostředek motivace a aktivizace žáků při výuce modelového regionu Evropy - hra na cest. kancelář. 5 SEV AMERIKA: Regionalizace SA v 21. stol. při výuce na ZŠ. Vymezení SA a její dělení na regiony. SA od dob objevení Evropany až po současnou podobu, vazba na národností skladbu SA - didaktická transformace pro ZŠ. Výukové video jako aktivizační a motivační prvek výuky vývoje SA. 6 S AMERIKA: FG charakteristiky SA a jejich didakt. transform. na úrovni ZŠ. Přír. krajiny v SA - didakt. transform. vazeb a souvislostí jednotlivých FG sfér pro žáky ZŠ. Kordillery - jejich vznik, vysvětlení výskytu sopečné činnosti a zemětřesení, vznik pouští a kaňonů - didakt. transform. pro ZŠ. Využití on-line animací a modelů vizualizujících procesy spojené s tektonikou. 7 S AMERIKA: HG charakteristiky SA a jejich didakt. transform. pro ZŠ. Podobnosti a odlišnosti hospodářství jednotlivých HG reg. SA. FG podmínky podmiňující možnosti hosp. vývoje - těžba, zemědělské oblasti, hustota osídlení - didakt. transform. pro ZŠ. Integrace elektronických map a Google Earth do vyučování HG SA - vizualizace vybr. fenoménů. 8 S AMERIKA: Propojení FG a HG znalostí při výuce model. reg. SA na úrovni ZŠ. Vliv FG i HG podmínek na podobu vybraného regionu SA - didakt. transform. pro ZŠ. Využití projekt. vyučování. Aktivizace žáků pomocí projekt. vyučování. 9 J AMERIKA: Regionalizace JA v 21. stol. využitelná při výuce na ZŠ. Vymezení JA a její dělení na regiony. Historie osidlování Evropany, vliv osidlování na současnou podobu JA, národnostní složení JA - didakt. transform. pro ZŠ. Interaktivní tabule a pracovní listy jako aktivizační a motivační prvek výuky. 10 J AMERIKA: FG charakteristiky JA a jejich didakt, transform, na úrovni ZŠ. Typy přír. krajin v JA - návaznost na klima a orografický efekt Kordiller - didaktická transformace na úrovni ZŠ. Problematika kácení TDL v Amazonii - příčiny a následky. Využití Google Earth k vizualizaci vybraných environm. problémů - nárůst vykácených ploch TDL za 20 let v programu Google Earth Engine. 11 J AMERIKA: HG charakteristiky JA a jejich didakt. transform. pro žáky ZŠ. HG charakteristika regionů JA. Hospodářská úroveň JA států - didakt. transform. na úrovni ZŠ: příčiny velkých ekon. rozdílů (mezistátních i vnitrostátních), významné export. artikly, typické znaky zemědělství. Výuková videa jako nástroj motivace žáků při výuce HG charakteristik JA. 12 J AMERIKA: Propojení FG a HG znalostí při výuce model. reg. JA na ZŠ. Model. vyučovací hodina vybraného regionu JA s důrazem na souvislosti a vazby mezi jednotlivými sférami formou metody řešení problému. Motivace a aktivizace žáků při výuce model. reg. JA pomocí metody řešení problému.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
47_CBG_MVGZ2.pdf (Staženo 3 x)
Autor: RNDr. Václav Stacke, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Elektronický studijní materiál k předmětu Moderní metody ve výuce reg. geografie 2 je zpracovaný v LMS Moodle. Materiál využívá textové vyjádření, audiovizuální podporu a interaktivní prvky. Obsahuje studijní texty, úkoly k samostatné práci, další multimediální a interaktivní materiály, a didaktické pomůcky a evaluační nástroje. Typ dokumentu: E-kurz (moodle). Oblast vzdělávání: přírodní vědy, biologie, geografie. Zaměření výstupu: Studijní opora předmětu Moderní metody ve výuce reg. geografie 2 pro budoucí učitele. Součást výstupu: Studijní opora předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška založená na výkladu, Přednáška s demonstrací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Řešení problémů, Práce s textem, kritické myšlení, Demonstrace dovedností, Projektová výuka, Diskuse. Hodnotící metody: Praktická zkouška, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Výstupní projekt. Obsah předmětu: Přednášky: 1 EVR: Regionalizace Evr. v 21. stol., využitelná ve výuce na ZŠ. Přístupy k dělení Evr. do regionů podle HG i FG charakteristik na úrovni ZŠ. Formování států v Evr. během 20. stol. - didakt. transform. pro ZŠ. Využití dokumentárních pořadů pro pochopení polit. situace v Evr.. 2 EVR: FG charakteristiky Evr. a jejich didakt. transform. na úrovni ZŠ. Přír. krajiny v Evr., rozdíl mezi oceán. a kontinent. klimatem na příkladech evro. států. Typy odtokových režimů evr. řek ve vazbě na klima. Evr. horstva - jejich stručný geol. vývoj a výšk. stupně - didakt. transform. pro ZŠ. Využití animací, modelů a schémat pro lepší pochopení jednotlivých evr. FG procesů. 3 EVR: HG charakteristiky Evr. a jejich didakt. transforma. pro ZŠ. Základní demograf. údaje a věková pyramida evr. obyvatelstva. Rozdíly a podobnosti v hospodářství jednotl. evr. regionů - didaktická transformace pro ZŠ. Prezentace jako podpora výkladu HG charakteristik. 4 EVR: Propojení FG a HG znalostí při výuce mod. reg. Evr. na ZŠ. Ukázková hodina výuky geogr. vybraného reg. pro ZŠ. Vazby mezi FG a HG sférou, využití aktivizačních forem výuky. Tur. ruch vybraného regionu jako motivační prvek ve výuce reg. geogr. Evr.. Didakt. hra jako prostředek motivace a aktivizace žáků při výuce modelového regionu Evropy - hra na cest. kancelář. 5 SEV AMERIKA: Regionalizace SA v 21. stol. při výuce na ZŠ. Vymezení SA a její dělení na regiony. SA od dob objevení Evropany až po současnou podobu, vazba na národností skladbu SA - didaktická transformace pro ZŠ. Výukové video jako aktivizační a motivační prvek výuky vývoje SA. 6 S AMERIKA: FG charakteristiky SA a jejich didakt. transform. na úrovni ZŠ. Přír. krajiny v SA - didakt. transform. vazeb a souvislostí jednotlivých FG sfér pro žáky ZŠ. Kordillery - jejich vznik, vysvětlení výskytu sopečné činnosti a zemětřesení, vznik pouští a kaňonů - didakt. transform. pro ZŠ. Využití on-line animací a modelů vizualizujících procesy spojené s tektonikou. 7 S AMERIKA: HG charakteristiky SA a jejich didakt. transform. pro ZŠ. Podobnosti a odlišnosti hospodářství jednotlivých HG reg. SA. FG podmínky podmiňující možnosti hosp. vývoje - těžba, zemědělské oblasti, hustota osídlení - didakt. transform. pro ZŠ. Integrace elektronických map a Google Earth do vyučování HG SA - vizualizace vybr. fenoménů. 8 S AMERIKA: Propojení FG a HG znalostí při výuce model. reg. SA na úrovni ZŠ. Vliv FG i HG podmínek na podobu vybraného regionu SA - didakt. transform. pro ZŠ. Využití projekt. vyučování. Aktivizace žáků pomocí projekt. vyučování. 9 J AMERIKA: Regionalizace JA v 21. stol. využitelná při výuce na ZŠ. Vymezení JA a její dělení na regiony. Historie osidlování Evropany, vliv osidlování na současnou podobu JA, národnostní složení JA - didakt. transform. pro ZŠ. Interaktivní tabule a pracovní listy jako aktivizační a motivační prvek výuky. 10 J AMERIKA: FG charakteristiky JA a jejich didakt, transform, na úrovni ZŠ. Typy přír. krajin v JA - návaznost na klima a orografický efekt Kordiller - didaktická transformace na úrovni ZŠ. Problematika kácení TDL v Amazonii - příčiny a následky. Využití Google Earth k vizualizaci vybraných environm. problémů - nárůst vykácených ploch TDL za 20 let v programu Google Earth Engine. 11 J AMERIKA: HG charakteristiky JA a jejich didakt. transform. pro žáky ZŠ. HG charakteristika regionů JA. Hospodářská úroveň JA států - didakt. transform. na úrovni ZŠ: příčiny velkých ekon. rozdílů (mezistátních i vnitrostátních), významné export. artikly, typické znaky zemědělství. Výuková videa jako nástroj motivace žáků při výuce HG charakteristik JA. 12 J AMERIKA: Propojení FG a HG znalostí při výuce model. reg. JA na ZŠ. Model. vyučovací hodina vybraného regionu JA s důrazem na souvislosti a vazby mezi jednotlivými sférami formou metody řešení problému. Motivace a aktivizace žáků při výuce model. reg. JA pomocí metody řešení problému.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory