ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

46_sylabus_KVK_MVSS.pdf (Staženo 21 x)
Autor: PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Do sylabu předmětu Met. výuky a relalizace kur. VV pro SŠ byly přidány nástroje týkající se evaluace a reflexe pedagogické práce a procesů výuky (výběr nových vhodných metod výuky, definování upravených předpokladů studentů a výsledků učení předmětu, revize hodnotících metod, doplnění, aktualizace, úpravu seznamu doporučené literatury). Podstatným faktorem pro naplnění cílů projektu je komplexní pojetí problematiky (zapojení všech 18 odborných pracovišť fakulty), kooperativní a konzultační způsob práce a sdílení mezioborových zkušeností autorů inovací. Předmět, jehož sylabus byl inovován je zařazen do studijního programu, který připravuje studenty k získání učitelské kvalifikace pro všechny typy škol s cílem uplatňovat nově získané vědomosti a dovednosti v pedagogické praxi. Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: umělecké vědy, výtvarná výchova. Zaměření výstupu: Sylabus předmětu Met. výuky a relalizace kur. VV pro SŠ pro budoucí učitele. Součást výstupu: Sylabus předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s diskusí, Práce s textem, kritické myšlení, Kooperativní výuka, Kooperativní výuka, Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů, Prezentace práce studentů, Diskuse. Hodnotící metody: Portfolio, Seminární práce, Individuální prezentace, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Průběžné hodnocení, Portfolio, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Průběžné hodnocení, Sebehodnocení. Obsah předmětu: 1. Výuka a učební prostředí ve výtvarné výchově. Obsah vyučování a učení, kurikulum a jeho vztah k metodám výuky Kurikulární dokumenty a jejich vztah k realizaci kurikula ve SŠ 2. Situace výuky a zkušenost, resp. zážitek výuky: objektivní a subjektivní stránka transformace obsahu a realizace kurikula ve výuce v SŠ 3. Základní typy symbolizace a komponenty zážitku (zkušenosti) jako analytické jednotky pro realizaci a pro studium kurikula ve výtvarné výchově SŠ 4. Učební úloha jako základ sémantizace a konceptualizace vzdělávacího obsahu ve výtvarné výchově Intersubjektivní, subjektivní a objektivní stránka obsahové transformace v učebních úlohách ve SŠ 5. Konceptová analýza tvořivých úloh a její vztah ke kurikulárním dokumentům 6. Metodologie, metodika a metoda ve výtvarné výchově. Interakce mezi učitelem, žáky a obsahem na podkladě učebních úloh ve výtvarné výchově ve SŠ 7. Kurikulum ve výtvarné výchově; dynamická a statická stránka existence kurikula se zaměřením na SŠ 8. Fáze a způsoby uplatňování kurikula jako formy existence obsahu vzdělávání (koncepční, projektová, realizační, rezultátové, efektová forma) 9. Skryté kurikulum ve výtvarné výchově a jeho vztahy k formálnímu (explicitnímu) kurikulu. Problematika expresivní tvorby jako způsobu realizace kurikula ve výtvarné výchově 10. Kurikulum výtvarné výchovy ve vzdělávacích programech. Kurikulární dokumenty pro SŠ 11. Standardy vzdělávání a jejich zvláštnosti ve výtvarné výchově. Hodnocení žáků ve výtvarné výchově; autonomní a formativní pojetí hodnocení v SŠ 12. Reflexe výuky jako nástroj pro analýzu, hodnocení a zvyšování kvality výuky ve výtvarné výchově. Souvislosti mezi reflexí výuky, akčním výzkumem a výzkumem kurikula v SŠ 13. Kurikulární výzkum ve výtvarné výchově. Akční výzkum, výzkum s oporou ve videozáznamu výuky, komparativní výzkum kurikula se zaměřením na SŠ
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Metodika obsahuje pokyny, jak realizovat a vyhodnocovat nově navržené aktivity ve vazbě na využití evaluačních strategií při vzdělávání studentů – budoucích učitelů předmětu Met. výuky a relalizace kur. VV pro SŠ Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: umělecké vědy, výtvarná výchova. Zaměření výstupu: Metodika předmětu Met. výuky a relalizace kur. VV pro SŠ pro budoucí učitele. Součást výstupu: Metodika předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s diskusí, Práce s textem, kritické myšlení, Kooperativní výuka, Kooperativní výuka, Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů, Prezentace práce studentů, Diskuse. Hodnotící metody: Portfolio, Seminární práce, Individuální prezentace, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Průběžné hodnocení, Portfolio, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Průběžné hodnocení, Sebehodnocení. Obsah předmětu: 1. Výuka a učební prostředí ve výtvarné výchově. Obsah vyučování a učení, kurikulum a jeho vztah k metodám výuky Kurikulární dokumenty a jejich vztah k realizaci kurikula ve SŠ 2. Situace výuky a zkušenost, resp. zážitek výuky: objektivní a subjektivní stránka transformace obsahu a realizace kurikula ve výuce v SŠ 3. Základní typy symbolizace a komponenty zážitku (zkušenosti) jako analytické jednotky pro realizaci a pro studium kurikula ve výtvarné výchově SŠ 4. Učební úloha jako základ sémantizace a konceptualizace vzdělávacího obsahu ve výtvarné výchově Intersubjektivní, subjektivní a objektivní stránka obsahové transformace v učebních úlohách ve SŠ 5. Konceptová analýza tvořivých úloh a její vztah ke kurikulárním dokumentům 6. Metodologie, metodika a metoda ve výtvarné výchově. Interakce mezi učitelem, žáky a obsahem na podkladě učebních úloh ve výtvarné výchově ve SŠ 7. Kurikulum ve výtvarné výchově; dynamická a statická stránka existence kurikula se zaměřením na SŠ 8. Fáze a způsoby uplatňování kurikula jako formy existence obsahu vzdělávání (koncepční, projektová, realizační, rezultátové, efektová forma) 9. Skryté kurikulum ve výtvarné výchově a jeho vztahy k formálnímu (explicitnímu) kurikulu.Problematika expresivní tvorby jako způsobu realizace kurikula ve výtvarné výchově 10. Kurikulum výtvarné výchovy ve vzdělávacích programech. Kurikulární dokumenty pro SŠ 11. Standardy vzdělávání a jejich zvláštnosti ve výtvarné výchově. Hodnocení žáků ve výtvarné výchově; autonomní a formativní pojetí hodnocení v SŠ 12. Reflexe výuky jako nástroj pro analýzu, hodnocení a zvyšování kvality výuky ve výtvarné výchově. Souvislosti mezi reflexí výuky, akčním výzkumem a výzkumem kurikula v SŠ 13. Kurikulární výzkum ve výtvarné výchově. Akční výzkum, výzkum s oporou ve videozáznamu výuky, komparativní výzkum kurikula se zaměřením na SŠ
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
46_KVK_MVSŠ.pdf (Staženo 4 x)
Autor: PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Elektronický studijní materiál k předmětu Met. výuky a relalizace kur. VV pro SŠ je zpracovaný v LMS Moodle. Materiál využívá textové vyjádření, audiovizuální podporu a interaktivní prvky. Obsahuje studijní texty, úkoly k samostatné práci, další multimediální a interaktivní materiály, a didaktické pomůcky a evaluační nástroje. Typ dokumentu: E-kurz (moodle). Oblast vzdělávání: umělecké vědy, výtvarná výchova. Zaměření výstupu: Studijní opora předmětu Met. výuky a relalizace kur. VV pro SŠ pro budoucí učitele. Součást výstupu: Studijní opora předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s diskusí, Práce s textem, kritické myšlení, Kooperativní výuka, Kooperativní výuka, Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů, Prezentace práce studentů, Diskuse. Hodnotící metody: Portfolio, Seminární práce, Individuální prezentace, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Průběžné hodnocení, Portfolio, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Průběžné hodnocení, Sebehodnocení. Obsah předmětu: 1. Výuka a učební prostředí ve výtvarné výchově. Obsah vyučování a učení, kurikulum a jeho vztah k metodám výuky Kurikulární dokumenty a jejich vztah k realizaci kurikula ve SŠ 2. Situace výuky a zkušenost, resp. zážitek výuky: objektivní a subjektivní stránka transformace obsahu a realizace kurikula ve výuce v SŠ 3. Základní typy symbolizace a komponenty zážitku (zkušenosti) jako analytické jednotky pro realizaci a pro studium kurikula ve výtvarné výchově SŠ 4. Učební úloha jako základ sémantizace a konceptualizace vzdělávacího obsahu ve výtvarné výchově Intersubjektivní, subjektivní a objektivní stránka obsahové transformace v učebních úlohách ve SŠ 5. Konceptová analýza tvořivých úloh a její vztah ke kurikulárním dokumentům 6. Metodologie, metodika a metoda ve výtvarné výchově. Interakce mezi učitelem, žáky a obsahem na podkladě učebních úloh ve výtvarné výchově ve SŠ 7. Kurikulum ve výtvarné výchově; dynamická a statická stránka existence kurikula se zaměřením na SŠ 8. Fáze a způsoby uplatňování kurikula jako formy existence obsahu vzdělávání (koncepční, projektová, realizační, rezultátové, efektová forma) 9. Skryté kurikulum ve výtvarné výchově a jeho vztahy k formálnímu (explicitnímu) kurikulu. Problematika expresivní tvorby jako způsobu realizace kurikula ve výtvarné výchově 10. Kurikulum výtvarné výchovy ve vzdělávacích programech. Kurikulární dokumenty pro SŠ 11. Standardy vzdělávání a jejich zvláštnosti ve výtvarné výchově. Hodnocení žáků ve výtvarné výchově; autonomní a formativní pojetí hodnocení v SŠ 12. Reflexe výuky jako nástroj pro analýzu, hodnocení a zvyšování kvality výuky ve výtvarné výchově. Souvislosti mezi reflexí výuky, akčním výzkumem a výzkumem kurikula v SŠ 13. Kurikulární výzkum ve výtvarné výchově. Akční výzkum, výzkum s oporou ve videozáznamu výuky, komparativní výzkum kurikula se zaměřením na SŠ
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory