ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

44_sylabus_KPG_DVZB.pdf (Staženo 1 x)
Autor: doc. PaedDr. Ladislav Podrouzek Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Do sylabu předmětu Didaktika výchovy ke zdraví B byly přidány nástroje týkající se evaluace a reflexe pedagogické práce a procesů výuky (výběr nových vhodných metod výuky, definování upravených předpokladů studentů a výsledků učení předmětu, revize hodnotících metod, doplnění, aktualizace, úpravu seznamu doporučené literatury). Podstatným faktorem pro naplnění cílů projektu je komplexní pojetí problematiky (zapojení všech 18 odborných pracovišť fakulty), kooperativní a konzultační způsob práce a sdílení mezioborových zkušeností autorů inovací. Předmět, jehož sylabus byl inovován je zařazen do studijního programu, který připravuje studenty k získání učitelské kvalifikace pro všechny typy škol s cílem uplatňovat nově získané vědomosti a dovednosti v pedagogické praxi. Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: společenské vědy, pedagogika. Zaměření výstupu: Sylabus předmětu Didaktika výchovy ke zdraví B pro budoucí učitele. Součást výstupu: Sylabus předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostudium, Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Samostudium, Individuální konzultace, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů. Hodnotící metody: Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace, Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace, Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace. Obsah předmětu: 1. Rodina a zdraví (komunikace a vztahy v rodině, zdravé bydlení, náhradní rodinná péče). 2. Péče o zdraví (zdraví a nemoc, zdraví životní styl, osobní, intimní a duševní hygiena, první pomoc). 3. Výživa a zdraví (základní složky potravy, specifické potřeby výživy u dítěte, alternativní výživové směry, poruchy příjmu potravy). 4. Sexuální výchova (komunikace s vrstevníky, pohlavně přenosné choroby, sexuální orientace a postoje společnosti). 5. Návykové látky a zdraví (návykové látky, hazardní hry a počítače, způsoby odmítání návykových látek, reklamní vlivy, návykové látky a zákony). 6. Osobní bezpečí (sociální dovednosti, krizové situace, brutalita a jiné formy násilí v médií). 7. Pohybové aktivity a zdraví (pohybový režim, zdravotně orientovaná zdatnost, doping ve sportu, zneužívání anabolik). 8. Zvládání zátěže (možnosti sebeřízení, time-management). 9. Učení bez stresu. 10. Možnosti spolupráce s institucemi péče o zdraví. 11. Škola podporující zdraví. 12. Pomůcky a metodické materiály, jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
44_metodika_KPG_DVZB.pdf (Staženo 43 x)
Autor: doc. PaedDr. Ladislav Podrouzek Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Metodika obsahuje pokyny, jak realizovat a vyhodnocovat nově navržené aktivity ve vazbě na využití evaluačních strategií při vzdělávání studentů – budoucích učitelů předmětu Didaktika výchovy ke zdraví B Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: společenské vědy, pedagogika. Zaměření výstupu: Metodika předmětu Didaktika výchovy ke zdraví B pro budoucí učitele. Součást výstupu: Metodika předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostudium, Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Samostudium, Individuální konzultace, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů. Hodnotící metody: Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace, Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace, Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace. Obsah předmětu: 1. Rodina a zdraví (komunikace a vztahy v rodině, zdravé bydlení, náhradní rodinná péče). 2. Péče o zdraví (zdraví a nemoc, zdraví životní styl, osobní, intimní a duševní hygiena, první pomoc). 3. Výživa a zdraví (základní složky potravy, specifické potřeby výživy u dítěte, alternativní výživové směry, poruchy příjmu potravy). 4. Sexuální výchova (komunikace s vrstevníky, pohlavně přenosné choroby, sexuální orientace a postoje společnosti). 5. Návykové látky a zdraví (návykové látky, hazardní hry a počítače, způsoby odmítání návykových látek, reklamní vlivy, návykové látky a zákony). 6. Osobní bezpečí (sociální dovednosti, krizové situace, brutalita a jiné formy násilí v médií). 7. Pohybové aktivity a zdraví (pohybový režim, zdravotně orientovaná zdatnost, doping ve sportu, zneužívání anabolik). 8. Zvládání zátěže (možnosti sebeřízení, time-management). 9. Učení bez stresu. 10. Možnosti spolupráce s institucemi péče o zdraví. 11. Škola podporující zdraví. 12. Pomůcky a metodické materiály, jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
44_KPG_DVZB.pdf (Staženo 9 x)
Autor: doc. PaedDr. Ladislav Podrouzek Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Elektronický studijní materiál k předmětu Didaktika výchovy ke zdraví B je zpracovaný v LMS Moodle. Materiál využívá textové vyjádření, audiovizuální podporu a interaktivní prvky. Obsahuje studijní texty, úkoly k samostatné práci, další multimediální a interaktivní materiály, a didaktické pomůcky a evaluační nástroje. Typ dokumentu: E-kurz (moodle). Oblast vzdělávání: společenské vědy, pedagogika. Zaměření výstupu: Studijní opora předmětu Didaktika výchovy ke zdraví B pro budoucí učitele. Součást výstupu: Studijní opora předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostudium, Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Samostudium, Individuální konzultace, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů. Hodnotící metody: Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace, Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace, Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace. Obsah předmětu: 1. Rodina a zdraví (komunikace a vztahy v rodině, zdravé bydlení, náhradní rodinná péče). 2. Péče o zdraví (zdraví a nemoc, zdraví životní styl, osobní, intimní a duševní hygiena, první pomoc). 3. Výživa a zdraví (základní složky potravy, specifické potřeby výživy u dítěte, alternativní výživové směry, poruchy příjmu potravy). 4. Sexuální výchova (komunikace s vrstevníky, pohlavně přenosné choroby, sexuální orientace a postoje společnosti). 5. Návykové látky a zdraví (návykové látky, hazardní hry a počítače, způsoby odmítání návykových látek, reklamní vlivy, návykové látky a zákony). 6. Osobní bezpečí (sociální dovednosti, krizové situace, brutalita a jiné formy násilí v médií). 7. Pohybové aktivity a zdraví (pohybový režim, zdravotně orientovaná zdatnost, doping ve sportu, zneužívání anabolik). 8. Zvládání zátěže (možnosti sebeřízení, time-management). 9. Učení bez stresu. 10. Možnosti spolupráce s institucemi péče o zdraví. 11. Škola podporující zdraví. 12. Pomůcky a metodické materiály, jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory