Autor: doc. PaedDr. Ladislav Podrouzek Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Do sylabu předmětu Didaktika výchovy ke zdraví B byly přidány nástroje týkající se evaluace a reflexe pedagogické práce a
procesů výuky (výběr nových vhodných metod výuky, definování upravených předpokladů studentů a výsledků učení předmětu, revize hodnotících
metod, doplnění, aktualizace, úpravu seznamu doporučené literatury). Podstatným faktorem pro naplnění cílů projektu je komplexní pojetí
problematiky (zapojení všech 18 odborných pracovišť fakulty), kooperativní a konzultační způsob práce a sdílení mezioborových zkušeností
autorů inovací. Předmět, jehož sylabus byl inovován je zařazen do studijního programu, který připravuje studenty k získání
učitelské kvalifikace pro všechny typy škol s cílem uplatňovat nově získané vědomosti a dovednosti v pedagogické praxi.
Typ dokumentu: Word.
Oblast vzdělávání: společenské vědy, pedagogika.
Zaměření výstupu: Sylabus předmětu Didaktika výchovy ke zdraví B pro budoucí učitele.
Součást výstupu: Sylabus předmětu.
Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů.
Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé.
Použité formy a metody:
Vyučovací metody: Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostudium, Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Samostudium, Individuální konzultace, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů.
Hodnotící metody: Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace, Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace, Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace.
Obsah předmětu:
1. Rodina a zdraví (komunikace a vztahy v rodině, zdravé bydlení, náhradní rodinná péče).
2. Péče o zdraví (zdraví a nemoc, zdraví životní styl, osobní, intimní a duševní hygiena, první
pomoc).
3. Výživa a zdraví (základní složky potravy, specifické potřeby výživy u dítěte, alternativní
výživové směry, poruchy příjmu potravy).
4. Sexuální výchova (komunikace s vrstevníky, pohlavně přenosné choroby, sexuální orientace a
postoje společnosti).
5. Návykové látky a zdraví (návykové látky, hazardní hry a počítače, způsoby odmítání návykových
látek, reklamní vlivy, návykové látky a zákony).
6. Osobní bezpečí (sociální dovednosti, krizové situace, brutalita a jiné formy násilí v médií).
7. Pohybové aktivity a zdraví (pohybový režim, zdravotně orientovaná zdatnost, doping ve sportu,
zneužívání anabolik).
8. Zvládání zátěže (možnosti sebeřízení, time-management).
9. Učení bez stresu.
10. Možnosti spolupráce s institucemi péče o zdraví.
11. Škola podporující zdraví.
12. Pomůcky a metodické materiály, jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: doc. PaedDr. Ladislav Podrouzek Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Metodika obsahuje pokyny, jak realizovat a vyhodnocovat nově navržené aktivity ve vazbě na využití evaluačních strategií při vzdělávání studentů – budoucích učitelů předmětu Didaktika výchovy ke zdraví B
Typ dokumentu: Word.
Oblast vzdělávání: společenské vědy, pedagogika.
Zaměření výstupu: Metodika předmětu Didaktika výchovy ke zdraví B pro budoucí učitele.
Součást výstupu: Metodika předmětu.
Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů.
Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé.
Použité formy a metody:
Vyučovací metody: Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostudium, Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Samostudium, Individuální konzultace, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů.
Hodnotící metody: Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace, Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace, Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace.
Obsah předmětu:
1. Rodina a zdraví (komunikace a vztahy v rodině, zdravé bydlení, náhradní rodinná péče).
2. Péče o zdraví (zdraví a nemoc, zdraví životní styl, osobní, intimní a duševní hygiena, první
pomoc).
3. Výživa a zdraví (základní složky potravy, specifické potřeby výživy u dítěte, alternativní
výživové směry, poruchy příjmu potravy).
4. Sexuální výchova (komunikace s vrstevníky, pohlavně přenosné choroby, sexuální orientace a
postoje společnosti).
5. Návykové látky a zdraví (návykové látky, hazardní hry a počítače, způsoby odmítání návykových
látek, reklamní vlivy, návykové látky a zákony).
6. Osobní bezpečí (sociální dovednosti, krizové situace, brutalita a jiné formy násilí v médií).
7. Pohybové aktivity a zdraví (pohybový režim, zdravotně orientovaná zdatnost, doping ve sportu,
zneužívání anabolik).
8. Zvládání zátěže (možnosti sebeřízení, time-management).
9. Učení bez stresu.
10. Možnosti spolupráce s institucemi péče o zdraví.
11. Škola podporující zdraví.
12. Pomůcky a metodické materiály, jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: doc. PaedDr. Ladislav Podrouzek Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Elektronický studijní materiál k předmětu Didaktika výchovy ke zdraví B je zpracovaný v LMS Moodle. Materiál využívá textové vyjádření,
audiovizuální podporu a interaktivní prvky. Obsahuje studijní texty, úkoly k samostatné práci, další multimediální a interaktivní
materiály, a didaktické pomůcky a evaluační nástroje.
Typ dokumentu: E-kurz (moodle).
Oblast vzdělávání: společenské vědy, pedagogika.
Zaměření výstupu: Studijní opora předmětu Didaktika výchovy ke zdraví B pro budoucí učitele.
Součást výstupu: Studijní opora předmětu.
Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů.
Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé.
Použité formy a metody:
Vyučovací metody: Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostudium, Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Samostudium, Individuální konzultace, Přednáška s diskusí, Seminární výuka (diskusní metody), Samostatná práce studentů, Prezentace práce studentů.
Hodnotící metody: Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace, Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace, Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Individuální prezentace.
Obsah předmětu:
1. Rodina a zdraví (komunikace a vztahy v rodině, zdravé bydlení, náhradní rodinná péče).
2. Péče o zdraví (zdraví a nemoc, zdraví životní styl, osobní, intimní a duševní hygiena, první
pomoc).
3. Výživa a zdraví (základní složky potravy, specifické potřeby výživy u dítěte, alternativní
výživové směry, poruchy příjmu potravy).
4. Sexuální výchova (komunikace s vrstevníky, pohlavně přenosné choroby, sexuální orientace a
postoje společnosti).
5. Návykové látky a zdraví (návykové látky, hazardní hry a počítače, způsoby odmítání návykových
látek, reklamní vlivy, návykové látky a zákony).
6. Osobní bezpečí (sociální dovednosti, krizové situace, brutalita a jiné formy násilí v médií).
7. Pohybové aktivity a zdraví (pohybový režim, zdravotně orientovaná zdatnost, doping ve sportu,
zneužívání anabolik).
8. Zvládání zátěže (možnosti sebeřízení, time-management).
9. Učení bez stresu.
10. Možnosti spolupráce s institucemi péče o zdraví.
11. Škola podporující zdraví.
12. Pomůcky a metodické materiály, jejich využití ve výuce výchovy ke zdraví.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory