Autor: Doc. PaedDr. Marie Slavíková, CSc.
Autor: neudeven
Popis: Do sylabu předmětu Hudební dovednosti 3 byly přidány nástroje týkající se evaluace a reflexe pedagogické práce a
procesů výuky (výběr nových vhodných metod výuky, definování upravených předpokladů studentů a výsledků učení předmětu, revize hodnotících
metod, doplnění, aktualizace, úpravu seznamu doporučené literatury). Podstatným faktorem pro naplnění cílů projektu je komplexní pojetí
problematiky (zapojení všech 18 odborných pracovišť fakulty), kooperativní a konzultační způsob práce a sdílení mezioborových zkušeností
autorů inovací. Předmět, jehož sylabus byl inovován je zařazen do studijního programu, který připravuje studenty k získání
učitelské kvalifikace pro všechny typy škol s cílem uplatňovat nově získané vědomosti a dovednosti v pedagogické praxi.
Typ dokumentu: Word.
Oblast vzdělávání: umělecké vědy, hudební výchova.
Zaměření výstupu: Sylabus předmětu Hudební dovednosti 3 pro budoucí učitele.
Součást výstupu: Sylabus předmětu.
Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů.
Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé.
Použité formy a metody:
Vyučovací metody: Demonstrace dovedností, Skupinová výuka, Samostudium, - on-line výuka prostřednictvím MS Teams, gapps.zcu.cz, Moodle. Cvičení (praktické činnosti), Demonstrace dovedností, Skupinová výuka, Individuální konzultace, on-line výuka prostřednictvím MS Teams, gapps.zcu.cz, Moodle.
Hodnotící metody: Seminární práce, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Průběžné hodnocení, - zpětná vazba a hodnocení studenta, individuálně, prezenčně nebo na základě zaslaných videonahrávek zpěvu a hry na nástroj na disk gapps.zcu.cz.
Obsah předmětu:
IInstrumentální dovednosti: Stupnice F dur, d moll, e moll pravou rukou přes dvě oktávy. Nejméně 14 písní lidových i umělých z učebnice pro 3. ročník ZŠ a jejich transpozice do pěvecky vhodných tónin. Chromatické posuny modelů k rozezpívání.
Pěvecké dovednosti: Prohlubování dovedností základů dechové, hlasové a artikulační techniky pro kultivovaný zpěvní projev. Hlasová cvičení. Zpěv písní lidových a umělých v rozsahu učebnic pro 3. ročník ZŠ (SPN).
Obsahem výuky je též reflektivní analýza a evaluace vlastních a demonstrovaných interpretačních výkonů ve zpěvu a hře na nástroj. Student si osvojuje dovednost evaluace zhlédnutých výkonů a autoevaluace prostřednictvím sdílených a vlastních videonahrávek pod vedením pedagoga. Ten se věnuje individuálně každému studentovi a vede jej.
Studijní opory
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=4576
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Doc. PaedDr. Marie Slavíková, CSc.
Autor: neudeven
Popis: Metodika obsahuje pokyny, jak realizovat a vyhodnocovat nově navržené aktivity ve vazbě na využití evaluačních strategií při vzdělávání studentů – budoucích učitelů předmětu Hudební dovednosti 3
Typ dokumentu: Word.
Oblast vzdělávání: umělecké vědy, hudební výchova.
Zaměření výstupu: Metodika předmětu Hudební dovednosti 3 pro budoucí učitele.
Součást výstupu: Metodika předmětu.
Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů.
Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé.
Použité formy a metody:
Vyučovací metody: Demonstrace dovedností, Skupinová výuka, Samostudium, - on-line výuka prostřednictvím MS Teams, gapps.zcu.cz, Moodle. Cvičení (praktické činnosti), Demonstrace dovedností, Skupinová výuka, Individuální konzultace, on-line výuka prostřednictvím MS Teams, gapps.zcu.cz, Moodle.
Hodnotící metody: Seminární práce, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Průběžné hodnocení, - zpětná vazba a hodnocení studenta, individuálně, prezenčně nebo na základě zaslaných videonahrávek zpěvu a hry na nástroj na disk gapps.zcu.cz.
Obsah předmětu:
IInstrumentální dovednosti: Stupnice F dur, d moll, e moll pravou rukou přes dvě oktávy. Nejméně 14 písní lidových i umělých z učebnice pro 3. ročník ZŠ a jejich transpozice do pěvecky vhodných tónin. Chromatické posuny modelů k rozezpívání.
Pěvecké dovednosti: Prohlubování dovedností základů dechové, hlasové a artikulační techniky pro kultivovaný zpěvní projev. Hlasová cvičení. Zpěv písní lidových a umělých v rozsahu učebnic pro 3. ročník ZŠ (SPN).
Obsahem výuky je též reflektivní analýza a evaluace vlastních a demonstrovaných interpretačních výkonů ve zpěvu a hře na nástroj. Student si osvojuje dovednost evaluace zhlédnutých výkonů a autoevaluace prostřednictvím sdílených a vlastních videonahrávek pod vedením pedagoga. Ten se věnuje individuálně každému studentovi a vede jej.
Studijní opory
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=4576
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Doc. PaedDr. Marie Slavíková, CSc.
Autor: neudeven
Popis: Elektronický studijní materiál k předmětu Hudební dovednosti 3 je zpracovaný v LMS Moodle. Materiál využívá textové vyjádření,
audiovizuální podporu a interaktivní prvky. Obsahuje studijní texty, úkoly k samostatné práci, další multimediální a interaktivní
materiály, a didaktické pomůcky a evaluační nástroje.
Typ dokumentu: E-kurz (moodle).
Oblast vzdělávání: umělecké vědy, hudební výchova.
Zaměření výstupu: Studijní opora předmětu Hudební dovednosti 3 pro budoucí učitele.
Součást výstupu: Studijní opora předmětu.
Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů.
Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé.
Použité formy a metody:
Vyučovací metody: Demonstrace dovedností, Skupinová výuka, Samostudium, - on-line výuka prostřednictvím MS Teams, gapps.zcu.cz, Moodle. Cvičení (praktické činnosti), Demonstrace dovedností, Skupinová výuka, Individuální konzultace, on-line výuka prostřednictvím MS Teams, gapps.zcu.cz, Moodle.
Hodnotící metody: Seminární práce, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Průběžné hodnocení, - zpětná vazba a hodnocení studenta, individuálně, prezenčně nebo na základě zaslaných videonahrávek zpěvu a hry na nástroj na disk gapps.zcu.cz.
Obsah předmětu:
IInstrumentální dovednosti: Stupnice F dur, d moll, e moll pravou rukou přes dvě oktávy. Nejméně 14 písní lidových i umělých z učebnice pro 3. ročník ZŠ a jejich transpozice do pěvecky vhodných tónin. Chromatické posuny modelů k rozezpívání.
Pěvecké dovednosti: Prohlubování dovedností základů dechové, hlasové a artikulační techniky pro kultivovaný zpěvní projev. Hlasová cvičení. Zpěv písní lidových a umělých v rozsahu učebnic pro 3. ročník ZŠ (SPN).
Obsahem výuky je též reflektivní analýza a evaluace vlastních a demonstrovaných interpretačních výkonů ve zpěvu a hře na nástroj. Student si osvojuje dovednost evaluace zhlédnutých výkonů a autoevaluace prostřednictvím sdílených a vlastních videonahrávek pod vedením pedagoga. Ten se věnuje individuálně každému studentovi a vede jej.
Studijní opory
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=4576
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory