ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: Doc. PaedDr. Naděžda Morávková, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Do sylabu předmětu Historiografie pro učitele 1 byly přidány nástroje týkající se evaluace a reflexe pedagogické práce a procesů výuky (výběr nových vhodných metod výuky, definování upravených předpokladů studentů a výsledků učení předmětu, revize hodnotících metod, doplnění, aktualizace, úpravu seznamu doporučené literatury). Podstatným faktorem pro naplnění cílů projektu je komplexní pojetí problematiky (zapojení všech 18 odborných pracovišť fakulty), kooperativní a konzultační způsob práce a sdílení mezioborových zkušeností autorů inovací. Předmět, jehož sylabus byl inovován je zařazen do studijního programu, který připravuje studenty k získání učitelské kvalifikace pro všechny typy škol s cílem uplatňovat nově získané vědomosti a dovednosti v pedagogické praxi. Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: společenské vědy, historie, dějepis. Zaměření výstupu: Sylabus předmětu Historiografie pro učitele 1 pro budoucí učitele. Součást výstupu: Sylabus předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Seminární výuka (diskusní metody), Práce s textem, kritické myšlení, Demonstrace dovedností, Samostudium, Prezentace práce studentů, Seminární výuka (diskusní metody), Práce s textem, kritické myšlení, Prezentace práce studentů, Seminární výuka (diskusní metody), Práce s textem, kritické myšlení, Samostatná práce studentů. Hodnotící metody: Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Seminární práce, Seminární práce, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Seminární práce, Individuální prezentace. Obsah předmětu: Hlavní kapitoly a významné osobnosti z dějin historiografie (historiografie starověká, středověká, humanistická, barokní, osvícenská). Didaktická aplikace dějin historiografie a práce s historickým textem ve výuce dějepisu na ZŠ. 1. Historický text a historická věda; filozofie dějin a historiografie; povaha a role dějepisectví ve vztahu ke společnosti; osobnost historika a osobnost učitele dějepisu ve vztahu k historickému textu, historiografické žánry a školní dějepis 2. Reflexe minulosti ve starověku, nejstarší texty reflektující minulost ve starověkých orientálních despociích, možnosti didaktické aplikace 3. Antické dějepisectví a jeho význam; možnosti didaktické aplikace 4. Křesťanský středověk a historiografie, Augustinus Aurelius a středověké pojetí dějin, scholastika a dějepisectví, nejstarší žánry středověké historiografie, byzantská historiografie 5. Středověké hrdinské eposy a středověká hagiografie jako historický text; možnosti didaktické aplikace 6. Evropské středověké kroniky, středověká kronika v českém prostředí; možnosti didaktické aplikace 7. Proměny historiografie v době nástupu humanismu a reformace, možnosti didaktické aplikace 8. Hlavní myšlenkové směry 17. století a jejich odraz v historiografii; základy "učeného dějepisectví" (Jean Bodin, Jacques Bossuet, Johannes Bolland, Jean Mabillon, Bohuslav Balbín); Giambattista Vico a jeho koncepce dějin, možnosti didaktické aplikace 9. Dějepisectví v osvícenské době (John Mill, Dunbar, Robertson, Charles Louis Montesquieu, Voltaire, Jean Antoine Condorcet, Jean Jacques Rousseau, Edward Gibbon), možnosti didaktické aplikace 10. Preromantická a romantická filosofie dějin (Johann Gottfried Herder, Georg Wilhelm Friedrich Hegel, Wilhelm von Humboldt, Jules Michelet, Nikolaj Michailovič Karamzin, František Palacký), možnosti didaktické aplikace 11. Liberální dějepisectví (Augustin Thiery, Francois Auguste Mignet, Adolph Thiers, Francois Guizot, Thomas Carlyle, Georg Gottfried Gervinus, William Hickling Prescott), možnosti didaktické aplikace 12. Leopold von Ranke klasická německá historická škola; Pronikání pozitivismu do historiografie (Hippolyte Taine, Alexis de Tocqueville, Fustelo de Coulanges, Henry Thomas Buckle, Theodor Mommsen, Sergej Michailovič Solovjev), možnosti didaktické aplikace 13. Historická škola Jaroslava Golla a jeho následovníků (České dějepisectví od dob J. Golla po rok 1945), možnosti didaktické aplikace
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Doc. PaedDr. Naděžda Morávková, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Metodika obsahuje pokyny, jak realizovat a vyhodnocovat nově navržené aktivity ve vazbě na využití evaluačních strategií při vzdělávání studentů – budoucích učitelů předmětu Historiografie pro učitele 1 Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: společenské vědy, historie, dějepis. Zaměření výstupu: Metodika předmětu Historiografie pro učitele 1 pro budoucí učitele. Součást výstupu: Metodika předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Seminární výuka (diskusní metody), Práce s textem, kritické myšlení, Demonstrace dovedností, Samostudium, Prezentace práce studentů,Seminární výuka (diskusní metody), Práce s textem, kritické myšlení, Prezentace práce studentů, Seminární výuka (diskusní metody), Práce s textem, kritické myšlení, Samostatná práce studentů. Hodnotící metody: Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Seminární práce, Seminární práce, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Seminární práce, Individuální prezentace. Obsah předmětu: Hlavní kapitoly a významné osobnosti z dějin historiografie (historiografie starověká, středověká, humanistická, barokní, osvícenská). Didaktická aplikace dějin historiografie a práce s historickým textem ve výuce dějepisu na ZŠ. 1. Historický text a historická věda; filozofie dějin a historiografie; povaha a role dějepisectví ve vztahu ke společnosti; osobnost historika a osobnost učitele dějepisu ve vztahu k historickému textu, historiografické žánry a školní dějepis 2. Reflexe minulosti ve starověku, nejstarší texty reflektující minulost ve starověkých orientálních despociích, možnosti didaktické aplikace 3. Antické dějepisectví a jeho význam; možnosti didaktické aplikace 4. Křesťanský středověk a historiografie, Augustinus Aurelius a středověké pojetí dějin, scholastika a dějepisectví, nejstarší žánry středověké historiografie, byzantská historiografie 5. Středověké hrdinské eposy a středověká hagiografie jako historický text; možnosti didaktické aplikace 6. Evropské středověké kroniky, středověká kronika v českém prostředí; možnosti didaktické aplikace 7. Proměny historiografie v době nástupu humanismu a reformace, možnosti didaktické aplikace 8. Hlavní myšlenkové směry 17. století a jejich odraz v historiografii; základy "učeného dějepisectví" (Jean Bodin, Jacques Bossuet, Johannes Bolland, Jean Mabillon, Bohuslav Balbín); Giambattista Vico a jeho koncepce dějin, možnosti didaktické aplikace 9. Dějepisectví v osvícenské době (John Mill, Dunbar, Robertson, Charles Louis Montesquieu, Voltaire, Jean Antoine Condorcet, Jean Jacques Rousseau, Edward Gibbon), možnosti didaktické aplikace 10. Preromantická a romantická filosofie dějin (Johann Gottfried Herder, Georg Wilhelm Friedrich Hegel, Wilhelm von Humboldt, Jules Michelet, Nikolaj Michailovič Karamzin, František Palacký), možnosti didaktické aplikace 11. Liberální dějepisectví (Augustin Thiery, Francois Auguste Mignet, Adolph Thiers, Francois Guizot, Thomas Carlyle, Georg Gottfried Gervinus, William Hickling Prescott), možnosti didaktické aplikace 12. Leopold von Ranke klasická německá historická škola; Pronikání pozitivismu do historiografie (Hippolyte Taine, Alexis de Tocqueville, Fustelo de Coulanges, Henry Thomas Buckle, Theodor Mommsen, Sergej Michailovič Solovjev), možnosti didaktické aplikace 13. Historická škola Jaroslava Golla a jeho následovníků (České dějepisectví od dob J. Golla po rok 1945), možnosti didaktické aplikace
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
41_KHI_HIPO1.pdf (Staženo 3 x)
Autor: Doc. PaedDr. Naděžda Morávková, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Elektronický studijní materiál k předmětu Historiografie pro učitele 1 je zpracovaný v LMS Moodle. Materiál využívá textové vyjádření, audiovizuální podporu a interaktivní prvky. Obsahuje studijní texty, úkoly k samostatné práci, další multimediální a interaktivní materiály, a didaktické pomůcky a evaluační nástroje. Typ dokumentu: E-kurz (moodle). Oblast vzdělávání: společenské vědy, historie, dějepis. Zaměření výstupu: Studijní opora předmětu Historiografie pro učitele 1 pro budoucí učitele. Součást výstupu: Studijní opora předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Seminární výuka (diskusní metody), Práce s textem, kritické myšlení, Demonstrace dovedností, Samostudium, Prezentace práce studentů,Seminární výuka (diskusní metody), Práce s textem, kritické myšlení, Prezentace práce studentů, Seminární výuka (diskusní metody), Práce s textem, kritické myšlení, Samostatná práce studentů. Hodnotící metody: Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Seminární práce, Seminární práce, Demonstrace dovedností (praktická činnost), Individuální prezentace, Seminární práce, Individuální prezentace. Obsah předmětu: Hlavní kapitoly a významné osobnosti z dějin historiografie (historiografie starověká, středověká, humanistická, barokní, osvícenská). Didaktická aplikace dějin historiografie a práce s historickým textem ve výuce dějepisu na ZŠ. 1. Historický text a historická věda; filozofie dějin a historiografie; povaha a role dějepisectví ve vztahu ke společnosti; osobnost historika a osobnost učitele dějepisu ve vztahu k historickému textu, historiografické žánry a školní dějepis 2. Reflexe minulosti ve starověku, nejstarší texty reflektující minulost ve starověkých orientálních despociích, možnosti didaktické aplikace 3. Antické dějepisectví a jeho význam; možnosti didaktické aplikace 4. Křesťanský středověk a historiografie, Augustinus Aurelius a středověké pojetí dějin, scholastika a dějepisectví, nejstarší žánry středověké historiografie, byzantská historiografie 5. Středověké hrdinské eposy a středověká hagiografie jako historický text; možnosti didaktické aplikace 6. Evropské středověké kroniky, středověká kronika v českém prostředí; možnosti didaktické aplikace 7. Proměny historiografie v době nástupu humanismu a reformace, možnosti didaktické aplikace 8. Hlavní myšlenkové směry 17. století a jejich odraz v historiografii; základy "učeného dějepisectví" (Jean Bodin, Jacques Bossuet, Johannes Bolland, Jean Mabillon, Bohuslav Balbín); Giambattista Vico a jeho koncepce dějin, možnosti didaktické aplikace 9. Dějepisectví v osvícenské době (John Mill, Dunbar, Robertson, Charles Louis Montesquieu, Voltaire, Jean Antoine Condorcet, Jean Jacques Rousseau, Edward Gibbon), možnosti didaktické aplikace 10. Preromantická a romantická filosofie dějin (Johann Gottfried Herder, Georg Wilhelm Friedrich Hegel, Wilhelm von Humboldt, Jules Michelet, Nikolaj Michailovič Karamzin, František Palacký), možnosti didaktické aplikace 11. Liberální dějepisectví (Augustin Thiery, Francois Auguste Mignet, Adolph Thiers, Francois Guizot, Thomas Carlyle, Georg Gottfried Gervinus, William Hickling Prescott), možnosti didaktické aplikace 12. Leopold von Ranke klasická německá historická škola; Pronikání pozitivismu do historiografie (Hippolyte Taine, Alexis de Tocqueville, Fustelo de Coulanges, Henry Thomas Buckle, Theodor Mommsen, Sergej Michailovič Solovjev), možnosti didaktické aplikace 13. Historická škola Jaroslava Golla a jeho následovníků (České dějepisectví od dob J. Golla po rok 1945), možnosti didaktické aplikace
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory