ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: Mgr. Růžena Písková, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Do sylabu předmětu Didaktika českého jazyka ZŠ byly přidány nástroje týkající se evaluace a reflexe pedagogické práce a procesů výuky (výběr nových vhodných metod výuky, definování upravených předpokladů studentů a výsledků učení předmětu, revize hodnotících metod, doplnění, aktualizace, úpravu seznamu doporučené literatury). Podstatným faktorem pro naplnění cílů projektu je komplexní pojetí problematiky (zapojení všech 18 odborných pracovišť fakulty), kooperativní a konzultační způsob práce a sdílení mezioborových zkušeností autorů inovací. Předmět, jehož sylabus byl inovován je zařazen do studijního programu, který připravuje studenty k získání učitelské kvalifikace pro všechny typy škol s cílem uplatňovat nově získané vědomosti a dovednosti v pedagogické praxi. Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: společenské vědy, český jazyk. Zaměření výstupu: Sylabus předmětu Didaktika českého jazyka ZŠ pro budoucí učitele. Součást výstupu: Sylabus předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Diskuse, Přednáška s aktivizací studentů, Seminární výuka (badatelské metody), Samostudium, Řešení problémů, Demonstrace dovedností, Přednáška s aktivizací studentů, Seminární výuka (badatelské metody), Samostudium, Řešení problémů. Hodnotící metody: Test, Seminární práce, Individuální prezentace, komentovaná oprava testu. Komentovaná oprava seminární práce komentovaná oprava testu. Komentovaná oprava seminární práce, Test, Seminární práce, Individuální prezentace, Seminární práce. Obsah předmětu: Obsah přednášek: 1. Současné pojetí vyučování českému jazyku, RVP 2. Učebnice, pracovní sešity. Pomocné knihy pro vyučování ČJ, pomůcky. Pracovna českého jazyka, předmětové komise. 3. Didaktické zásady, vyučovací metody (včetně příkladů praktické aplikace). 4. Komplexní jazykový rozbor 5. Didaktika hláskosloví 6. Didaktika morfologie. 7. Didaktika syntaxe. 8. Didaktika lexikologie. 9. Didaktika tvoření slov. 10.Didaktika pravopisu. 11.Samostatné práce žáků, ústní a písemné prověřování vědomostí, hodnocení a klasifikace. 12.Mezisložkové a mezipředmětové vztahy, aktualizace a regionalizace učiva. 13.Motivace, tvořivost, didaktické hry a soutěže. Obsah seminářů: Vychází z obsahu přednášek. Bude zejména brán zřetel na praktickou aplikaci získaných vědomostí, a to na základě konkrétních simulovaných výukových situací prezentovaných v seminárních příspěvcích studentů. Dále bude pozornost věnována poznatkům (kladům a záporům) z praxe studentů v posledních letech, praktickému nácviku komplexního jazykového rozboru, opravování diktátů, sestavování jazykových cvičení (včetně formulace zadání), metodice přípravy na vyučovací hodinu, zápisům učební látky, organizaci vyučovací jednotky, aktualizaci a regionalizaci učiva, možnostem výchovného působení na žáka, využívání prvků hravosti a soutěživosti při výuce atd.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
36_metodika_KCJ_DIJZ.pdf (Staženo 28 x)
Autor: Mgr. Růžena Písková, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Metodika obsahuje pokyny, jak realizovat a vyhodnocovat nově navržené aktivity ve vazbě na využití evaluačních strategií při vzdělávání studentů – budoucích učitelů předmětu Didaktika českého jazyka ZŠ Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: společenské vědy, český jazyk. Zaměření výstupu: Metodika předmětu Didaktika českého jazyka ZŠ pro budoucí učitele. Součást výstupu: Metodika předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Diskuse, Přednáška s aktivizací studentů, Seminární výuka (badatelské metody), Samostudium, Řešení problémů, Demonstrace dovedností, Přednáška s aktivizací studentů, Seminární výuka (badatelské metody), Samostudium, Řešení problémů. Hodnotící metody: Test, Seminární práce, Individuální prezentace, komentovaná oprava testu. Komentovaná oprava seminární práce komentovaná oprava testu. Komentovaná oprava seminární práce, Test, Seminární práce, Individuální prezentace, Seminární práce. Obsah předmětu: Obsah přednášek: 1. Současné pojetí vyučování českému jazyku, RVP 2. Učebnice, pracovní sešity. Pomocné knihy pro vyučování ČJ, pomůcky. Pracovna českého jazyka, předmětové komise. 3. Didaktické zásady, vyučovací metody (včetně příkladů praktické aplikace). 4. Komplexní jazykový rozbor 5. Didaktika hláskosloví 6. Didaktika morfologie. 7. Didaktika syntaxe. 8. Didaktika lexikologie. 9. Didaktika tvoření slov. 10.Didaktika pravopisu. 11.Samostatné práce žáků, ústní a písemné prověřování vědomostí, hodnocení a klasifikace. 12.Mezisložkové a mezipředmětové vztahy, aktualizace a regionalizace učiva. 13.Motivace, tvořivost, didaktické hry a soutěže. Obsah seminářů: Vychází z obsahu přednášek. Bude zejména brán zřetel na praktickou aplikaci získaných vědomostí, a to na základě konkrétních simulovaných výukových situací prezentovaných v seminárních příspěvcích studentů. Dále bude pozornost věnována poznatkům (kladům a záporům) z praxe studentů v posledních letech, praktickému nácviku komplexního jazykového rozboru, opravování diktátů, sestavování jazykových cvičení (včetně formulace zadání), metodice přípravy na vyučovací hodinu, zápisům učební látky, organizaci vyučovací jednotky, aktualizaci a regionalizaci učiva, možnostem výchovného působení na žáka, využívání prvků hravosti a soutěživosti při výuce atd.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
36_KČJ_DIJZ.pdf (Staženo 7 x)
Autor: Mgr. Růžena Písková, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Elektronický studijní materiál k předmětu Didaktika českého jazyka ZŠ je zpracovaný v LMS Moodle. Materiál využívá textové vyjádření, audiovizuální podporu a interaktivní prvky. Obsahuje studijní texty, úkoly k samostatné práci, další multimediální a interaktivní materiály, a didaktické pomůcky a evaluační nástroje. Typ dokumentu: E-kurz (moodle). Oblast vzdělávání: společenské vědy, český jazyk. Zaměření výstupu: Studijní opora předmětu Didaktika českého jazyka ZŠ pro budoucí učitele. Součást výstupu: Studijní opora předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Diskuse, Přednáška s aktivizací studentů, Seminární výuka (badatelské metody), Samostudium, Řešení problémů, Demonstrace dovedností, Přednáška s aktivizací studentů, Seminární výuka (badatelské metody), Samostudium, Řešení problémů. Hodnotící metody: Test, Seminární práce, Individuální prezentace, komentovaná oprava testu. Komentovaná oprava seminární práce komentovaná oprava testu. Komentovaná oprava seminární práce, Test, Seminární práce, Individuální prezentace, Seminární práce. Obsah předmětu: Obsah přednášek: 1. Současné pojetí vyučování českému jazyku, RVP 2. Učebnice, pracovní sešity. Pomocné knihy pro vyučování ČJ, pomůcky. Pracovna českého jazyka, předmětové komise. 3. Didaktické zásady, vyučovací metody (včetně příkladů praktické aplikace). 4. Komplexní jazykový rozbor 5. Didaktika hláskosloví 6. Didaktika morfologie. 7. Didaktika syntaxe. 8. Didaktika lexikologie. 9. Didaktika tvoření slov. 10.Didaktika pravopisu. 11.Samostatné práce žáků, ústní a písemné prověřování vědomostí, hodnocení a klasifikace. 12.Mezisložkové a mezipředmětové vztahy, aktualizace a regionalizace učiva. 13.Motivace, tvořivost, didaktické hry a soutěže. Obsah seminářů: Vychází z obsahu přednášek. Bude zejména brán zřetel na praktickou aplikaci získaných vědomostí, a to na základě konkrétních simulovaných výukových situací prezentovaných v seminárních příspěvcích studentů. Dále bude pozornost věnována poznatkům (kladům a záporům) z praxe studentů v posledních letech, praktickému nácviku komplexního jazykového rozboru, opravování diktátů, sestavování jazykových cvičení (včetně formulace zadání), metodice přípravy na vyučovací hodinu, zápisům učební látky, organizaci vyučovací jednotky, aktualizaci a regionalizaci učiva, možnostem výchovného působení na žáka, využívání prvků hravosti a soutěživosti při výuce atd.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory