Autor: prof. PhDr. Ing. Lenka Hajerová-Mülerová, Ph.D., MPH
Autor: neudeven
Popis: Do sylabu předmětu Obecná didaktika byly přidány nástroje týkající se evaluace a reflexe pedagogické práce a
procesů výuky (výběr nových vhodných metod výuky, definování upravených předpokladů studentů a výsledků učení předmětu, revize hodnotících
metod, doplnění, aktualizace, úpravu seznamu doporučené literatury). Podstatným faktorem pro naplnění cílů projektu je komplexní pojetí
problematiky (zapojení všech 18 odborných pracovišť fakulty), kooperativní a konzultační způsob práce a sdílení mezioborových zkušeností
autorů inovací. Předmět, jehož sylabus byl inovován je zařazen do studijního programu, který připravuje studenty k získání
učitelské kvalifikace pro všechny typy škol s cílem uplatňovat nově získané vědomosti a dovednosti v pedagogické praxi.
Typ dokumentu: Word.
Oblast vzdělávání: společenské vědy, pedagogika.
Zaměření výstupu: Sylabus předmětu Obecná didaktika pro budoucí učitele.
Součást výstupu: Sylabus předmětu.
Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů.
Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé.
Použité formy a metody:
Vyučovací metody: Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, (Kombinovaná forma studia), Samostatná práce studentů, Samostudium, Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, Samostatná práce studentů, Samostudium, Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, Samostatná práce studentů, Samostudium.
Hodnotící metody: Písemná zkouška, Test, Písemná zkouška, Test, Písemná zkouška, Sebehodnocení, (Prezenční forma studia), Test.
Obsah předmětu:
Přednášky organizované jako dvouhodinové:
1. Profil učitele v rámci primárního vzdělávání, včetně legislativy, kompetence učitele, profesní příprava budoucího učitele - výstupy z předmětu obecná didaktika (vymezení obecné didaktiky).
2. Základní modely, koncepce výuky, které významněji ovlivnily a stále ovlivňují pojetí výuky v současné škole, základní kategorie vyučovacího procesu.
3. Cíle a obsahy vzdělávání a jejich transformace - obsah vzdělávání, kurikulární reforma a její principy, modelování kurikula, didaktická transformace obsahu, výchovně vzdělávací cíle, jejich funkce, význam, formulace.
4. Organizace a řízení třídy, organizační formy vyučování, vyučovací metody a kritéria jejich třídění.
5. Didaktické prostředky, učebnice a další didaktická média, podmínky, za nichž proces vyučování probíhá.
6. Hodnocení žáků, diagnostika a zpětná vazba.
Semináře systematicky rozvíjí témata z přednášek a studenti důsledně implementují pedagogickou teorii, pedagogickou praxi se zdůrazněním individuálních a věkových zvláštností.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: prof. PhDr. Ing. Lenka Hajerová-Mülerová, Ph.D., MPH
Autor: neudeven
Popis: Metodika obsahuje pokyny, jak realizovat a vyhodnocovat nově navržené aktivity ve vazbě na využití evaluačních strategií při vzdělávání studentů – budoucích učitelů předmětu Obecná didaktika
Typ dokumentu: Word.
Oblast vzdělávání: společenské vědy, pedagogika.
Zaměření výstupu: Metodika předmětu Obecná didaktika pro budoucí učitele.
Součást výstupu: Metodika předmětu.
Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů.
Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé.
Použité formy a metody:
Vyučovací metody: Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, (Kombinovaná forma studia), Samostatná práce studentů, Samostudium, Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, Samostatná práce studentů, Samostudium, Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, Samostatná práce studentů, Samostudium.
Hodnotící metody: Písemná zkouška, Test, Písemná zkouška, Test, Písemná zkouška, Sebehodnocení, (Prezenční forma studia), Test.
Obsah předmětu:
Přednášky organizované jako dvouhodinové:
1. Profil učitele v rámci primárního vzdělávání, včetně legislativy, kompetence učitele, profesní příprava budoucího učitele - výstupy z předmětu obecná didaktika (vymezení obecné didaktiky).
2. Základní modely, koncepce výuky, které významněji ovlivnily a stále ovlivňují pojetí výuky v současné škole, základní kategorie vyučovacího procesu.
3. Cíle a obsahy vzdělávání a jejich transformace - obsah vzdělávání, kurikulární reforma a její principy, modelování kurikula, didaktická transformace obsahu, výchovně vzdělávací cíle, jejich funkce, význam, formulace.
4. Organizace a řízení třídy, organizační formy vyučování, vyučovací metody a kritéria jejich třídění.
5. Didaktické prostředky, učebnice a další didaktická média, podmínky, za nichž proces vyučování probíhá.
6. Hodnocení žáků, diagnostika a zpětná vazba.
Semináře systematicky rozvíjí témata z přednášek a studenti důsledně implementují pedagogickou teorii, pedagogickou praxi se zdůrazněním individuálních a věkových zvláštností.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: prof. PhDr. Ing. Lenka Hajerová-Mülerová, Ph.D., MPH
Autor: neudeven
Popis: Elektronický studijní materiál k předmětu Obecná didaktika je zpracovaný v LMS Moodle. Materiál využívá textové vyjádření,
audiovizuální podporu a interaktivní prvky. Obsahuje studijní texty, úkoly k samostatné práci, další multimediální a interaktivní
materiály, a didaktické pomůcky a evaluační nástroje.
Typ dokumentu: E-kurz (moodle).
Oblast vzdělávání: společenské vědy, pedagogika.
Zaměření výstupu: Studijní opora předmětu Obecná didaktika pro budoucí učitele.
Součást výstupu: Studijní opora předmětu.
Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů.
Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé.
Použité formy a metody:
Vyučovací metody: Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, (Kombinovaná forma studia), Samostatná práce studentů, Samostudium, Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, Samostatná práce studentů, Samostudium, Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, Samostatná práce studentů, Samostudium.
Hodnotící metody: Písemná zkouška, Test, Písemná zkouška, Test, Písemná zkouška, Sebehodnocení, (Prezenční forma studia), Test.
Obsah předmětu:
Přednášky organizované jako dvouhodinové:
1. Profil učitele v rámci primárního vzdělávání, včetně legislativy, kompetence učitele, profesní příprava budoucího učitele - výstupy z předmětu obecná didaktika (vymezení obecné didaktiky).
2. Základní modely, koncepce výuky, které významněji ovlivnily a stále ovlivňují pojetí výuky v současné škole, základní kategorie vyučovacího procesu.
3. Cíle a obsahy vzdělávání a jejich transformace - obsah vzdělávání, kurikulární reforma a její principy, modelování kurikula, didaktická transformace obsahu, výchovně vzdělávací cíle, jejich funkce, význam, formulace.
4. Organizace a řízení třídy, organizační formy vyučování, vyučovací metody a kritéria jejich třídění.
5. Didaktické prostředky, učebnice a další didaktická média, podmínky, za nichž proces vyučování probíhá.
6. Hodnocení žáků, diagnostika a zpětná vazba.
Semináře systematicky rozvíjí témata z přednášek a studenti důsledně implementují pedagogickou teorii, pedagogickou praxi se zdůrazněním individuálních a věkových zvláštností.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory