ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

19_sylabus_KPG_O1D.pdf (Staženo 15 x)
Autor: prof. PhDr. Ing. Lenka Hajerová-Mülerová, Ph.D., MPH Autor: neudeven
Popis: Do sylabu předmětu Obecná didaktika byly přidány nástroje týkající se evaluace a reflexe pedagogické práce a procesů výuky (výběr nových vhodných metod výuky, definování upravených předpokladů studentů a výsledků učení předmětu, revize hodnotících metod, doplnění, aktualizace, úpravu seznamu doporučené literatury). Podstatným faktorem pro naplnění cílů projektu je komplexní pojetí problematiky (zapojení všech 18 odborných pracovišť fakulty), kooperativní a konzultační způsob práce a sdílení mezioborových zkušeností autorů inovací. Předmět, jehož sylabus byl inovován je zařazen do studijního programu, který připravuje studenty k získání učitelské kvalifikace pro všechny typy škol s cílem uplatňovat nově získané vědomosti a dovednosti v pedagogické praxi. Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: společenské vědy, pedagogika. Zaměření výstupu: Sylabus předmětu Obecná didaktika pro budoucí učitele. Součást výstupu: Sylabus předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, (Kombinovaná forma studia), Samostatná práce studentů, Samostudium, Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, Samostatná práce studentů, Samostudium, Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, Samostatná práce studentů, Samostudium. Hodnotící metody: Písemná zkouška, Test, Písemná zkouška, Test, Písemná zkouška, Sebehodnocení, (Prezenční forma studia), Test. Obsah předmětu: Přednášky organizované jako dvouhodinové: 1. Profil učitele v rámci primárního vzdělávání, včetně legislativy, kompetence učitele, profesní příprava budoucího učitele - výstupy z předmětu obecná didaktika (vymezení obecné didaktiky). 2. Základní modely, koncepce výuky, které významněji ovlivnily a stále ovlivňují pojetí výuky v současné škole, základní kategorie vyučovacího procesu. 3. Cíle a obsahy vzdělávání a jejich transformace - obsah vzdělávání, kurikulární reforma a její principy, modelování kurikula, didaktická transformace obsahu, výchovně vzdělávací cíle, jejich funkce, význam, formulace. 4. Organizace a řízení třídy, organizační formy vyučování, vyučovací metody a kritéria jejich třídění. 5. Didaktické prostředky, učebnice a další didaktická média, podmínky, za nichž proces vyučování probíhá. 6. Hodnocení žáků, diagnostika a zpětná vazba. Semináře systematicky rozvíjí témata z přednášek a studenti důsledně implementují pedagogickou teorii, pedagogickou praxi se zdůrazněním individuálních a věkových zvláštností.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
19_metodika_KPG_O1D.pdf (Staženo 51 x)
Autor: prof. PhDr. Ing. Lenka Hajerová-Mülerová, Ph.D., MPH Autor: neudeven
Popis: Metodika obsahuje pokyny, jak realizovat a vyhodnocovat nově navržené aktivity ve vazbě na využití evaluačních strategií při vzdělávání studentů – budoucích učitelů předmětu Obecná didaktika Typ dokumentu: Word. Oblast vzdělávání: společenské vědy, pedagogika. Zaměření výstupu: Metodika předmětu Obecná didaktika pro budoucí učitele. Součást výstupu: Metodika předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, (Kombinovaná forma studia), Samostatná práce studentů, Samostudium, Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, Samostatná práce studentů, Samostudium, Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, Samostatná práce studentů, Samostudium. Hodnotící metody: Písemná zkouška, Test, Písemná zkouška, Test, Písemná zkouška, Sebehodnocení, (Prezenční forma studia), Test. Obsah předmětu: Přednášky organizované jako dvouhodinové: 1. Profil učitele v rámci primárního vzdělávání, včetně legislativy, kompetence učitele, profesní příprava budoucího učitele - výstupy z předmětu obecná didaktika (vymezení obecné didaktiky). 2. Základní modely, koncepce výuky, které významněji ovlivnily a stále ovlivňují pojetí výuky v současné škole, základní kategorie vyučovacího procesu. 3. Cíle a obsahy vzdělávání a jejich transformace - obsah vzdělávání, kurikulární reforma a její principy, modelování kurikula, didaktická transformace obsahu, výchovně vzdělávací cíle, jejich funkce, význam, formulace. 4. Organizace a řízení třídy, organizační formy vyučování, vyučovací metody a kritéria jejich třídění. 5. Didaktické prostředky, učebnice a další didaktická média, podmínky, za nichž proces vyučování probíhá. 6. Hodnocení žáků, diagnostika a zpětná vazba. Semináře systematicky rozvíjí témata z přednášek a studenti důsledně implementují pedagogickou teorii, pedagogickou praxi se zdůrazněním individuálních a věkových zvláštností.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
19_KPG_O1D.pdf (Staženo 13 x)
Autor: prof. PhDr. Ing. Lenka Hajerová-Mülerová, Ph.D., MPH Autor: neudeven
Popis: Elektronický studijní materiál k předmětu Obecná didaktika je zpracovaný v LMS Moodle. Materiál využívá textové vyjádření, audiovizuální podporu a interaktivní prvky. Obsahuje studijní texty, úkoly k samostatné práci, další multimediální a interaktivní materiály, a didaktické pomůcky a evaluační nástroje. Typ dokumentu: E-kurz (moodle). Oblast vzdělávání: společenské vědy, pedagogika. Zaměření výstupu: Studijní opora předmětu Obecná didaktika pro budoucí učitele. Součást výstupu: Studijní opora předmětu. Účel výstupu: Příprava budoucích učitelů. Cílová skupina: Studenti - budoucí učitelé. Použité formy a metody: Vyučovací metody: Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, (Kombinovaná forma studia), Samostatná práce studentů, Samostudium, Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, Samostatná práce studentů, Samostudium, Přednáška založená na výkladu, Seminární výuka (diskusní metody), E-learning, Samostatná práce studentů, Samostudium. Hodnotící metody: Písemná zkouška, Test, Písemná zkouška, Test, Písemná zkouška, Sebehodnocení, (Prezenční forma studia), Test. Obsah předmětu: Přednášky organizované jako dvouhodinové: 1. Profil učitele v rámci primárního vzdělávání, včetně legislativy, kompetence učitele, profesní příprava budoucího učitele - výstupy z předmětu obecná didaktika (vymezení obecné didaktiky). 2. Základní modely, koncepce výuky, které významněji ovlivnily a stále ovlivňují pojetí výuky v současné škole, základní kategorie vyučovacího procesu. 3. Cíle a obsahy vzdělávání a jejich transformace - obsah vzdělávání, kurikulární reforma a její principy, modelování kurikula, didaktická transformace obsahu, výchovně vzdělávací cíle, jejich funkce, význam, formulace. 4. Organizace a řízení třídy, organizační formy vyučování, vyučovací metody a kritéria jejich třídění. 5. Didaktické prostředky, učebnice a další didaktická média, podmínky, za nichž proces vyučování probíhá. 6. Hodnocení žáků, diagnostika a zpětná vazba. Semináře systematicky rozvíjí témata z přednášek a studenti důsledně implementují pedagogickou teorii, pedagogickou praxi se zdůrazněním individuálních a věkových zvláštností.
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory