Autor: Bednářová Jiřina; Splavcová Hana; Syslová Zora
Autor: neudeven
Popis: Příručka seznámí učitele mateřských škol s typy diagnostiky, jejími cíli a využitím v souladu s požadavky RVP PV (2021). Příručku mohou využít také učitelé elementaristé, kteří přímo navazují na předškolní vzdělávání.
První dvě kapitoly příručky popisují zákonné požadavky na diagnostickou činnost učitelů mateřských škol a vysvětlují její souvislost s individualizací předškolního vzdělávání. Třetí kapitola přináší cíle pedagogické diagnostiky. Následuje klíčová čtvrtá kapitola, která seznamuje čtenáře se statickým a dynamickým typem diagnostiky, na niž navazuje pátá kapitola věnovaná oblastem diagnostiky.
Neopominutelnou součástí pedagogické diagnostiky je vedení diagnostického portfolia, které se v současném předškolním vzdělávání stává zásadním prostředkem diagnostikování v mateřské škole. Tomuto tématu je věnována šestá kapitola. Navazující sedmá kapitola přibližuje komunikaci s rodinou, která je důležitou součástí individualizace předškolního vzdělávání. V rámci komunikace s rodiči může učiteli pomoci využití portfolia. Příručku uzavírá téma formativního hodnocení, které vnímáme jako neopominutelnou součást pedagogické diagnostiky.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Publikace
Autor: Radka Bradáčová, Hana Havlínová, Hana Kuciánová, Martina Maněnová, Andrea Mouchová, Sylva Peclinovská, Kateřina Schejbalová, Hana Splavcová
Autor: neudeven
Popis: Digitální technologie jsou nedílnou součástí našich životů a online prostor se stal prostředím, ve kterém se běžně pohybujeme. Proto vnímáme jako důležité, aby děti a žáci byli na situace, které s používáním technologií souvisí, co nejlépe připraveni. Cílem metodické příručky je nabídnout učitelům celou řadu námětů, jak technologie při výuce smysluplně využívat, a to takovým způsobem, aby se žák rozvíjel nejen v rámci stanovených výstupů digitální kompetence (dle RVP ZV 2021), ale i v obsahu daného učiva. Konkretizované rozpracování výstupů digitální kompetence do jednotlivých vzdělávacích období může navíc učitelům jak základních, tak mateřských škol pomoci při tvorbě vlastních školních vzdělávacích programů (ŠVP). Dalším dílčím cílem je přinést pedagogům do praxe využitelnou příručku, která jim pomůže k orientaci a nabídne širokou škálu námětů k dalšímu využití v praxi, nebo inspiraci pro vlastní náměty ke své činnosti, a tím zredukuje časovou dotaci na přípravu. Příručka je zpracována v podobě myšlenkové mapy v interaktivním prostředí OrgPad, která přináší nejen komplexní pohled na jednotlivé oblasti digitální kompetence, ale i možnost rychlého vyhledávání konkrétního materiálu nebo inspirace přímo do výuky. V této příručce jsou zpracovány tři části digitální kompetence – Bezpečnost zařízení i dat, ochrana zdraví, etiketa, Využití digitálních technologií, Význam digitálních technologií. Uživatel této příručky nemusí být orientován v OrgPad prostředí ani mít vysoké digitální kompetence, naopak toto prostředí je velmi intuitivní, usnadní učiteli při přípravě čas a velmi snadno (proklikem) se díky prostředí dostane k inspirativnímu materiálu, který může využít ve své pedagogické činnosti.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Webová stránka
Autor: Radka Bradáčová, Hana Havlínová, Hana Kuciánová, Martina Maněnová, Andrea Mouchová, Sylva Peclinovská, Kateřina Schejbalová, Hana Splavcová
Autor: neudeven
Popis: Cílem rozšířené metodické příručky je nabídnout učitelům další řadu námětů, jak technologie při výuce smysluplně využívat, a to takovým způsobem, aby se žák rozvíjel nejen v rámci stanovených výstupů digitální kompetence (dle RVP ZV 2021), ale i v obsahu daného učiva. Podrobnější a konkretizované rozpracování výstupů digitální kompetence do jednotlivých vzdělávacích období může navíc učitelům jak základních, tak mateřských škol pomoci při tvorbě vlastních školních vzdělávacích programů (ŠVP). Dalším dílčím m je přinést pedagogům do praxe využitelnou příručku, která jim pomůže k orientaci a nabídne širokou škálu námětů k dalšímu využití v praxi, nebo inspiraci pro vlastní náměty ke své činnosti, a tím zredukuje časovou dotaci na přípravu. Příručka je zpracována v podobě myšlenkové mapy v interaktivním prostředí OrgPad, která přináší nejen komplexní pohled na jednotlivé oblasti digitální kompetence, ale i možnost rychlého vyhledávání konkrétního materiálu nebo inspirace přímo do výuky. V této příručce jsou zpracovány tři části digitální kompetence – Bezpečnost zařízení i dat, ochrana zdraví, etiketa, Využití digitálních technologií, Význam digitálních technologií. Uživatel této příručky nemusí být orientován v OrgPad prostředí ani mít vysoké digitální kompetence, naopak toto prostředí je velmi intuitivní, usnadní učiteli při přípravě čas a velmi snadno (proklikem) se díky prostředí dostane k inspirativnímu materiálu, který může využít ve své pedagogické činnosti.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Webová stránka