ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: Petra Antlová; František Jáchim; Šárka Gergelitsová; Roman Hašek; Miroslava Huclová; Ludmila Chudobová; Martin Krynický; Jiří Merta; Filip Roubíček; Iva Stradová; Petra Vaňková Autor: neudeven
Popis: Metodická příručka je vytvořena metodickým kabinetem Matematika a její aplikace pro potřeby učitelů matematiky na prvním i druhém stupni základní školy a na středních školách. Obsahuje sedmnáct příkladů dobré praxe od deseti autorů, učitelů základních a středních škol, ve většině případů zároveň členů metodických kabinetů různých úrovní. V každém z těchto příkladů jeho autor či autorka sdílí se čtenářem své autentické poznatky a zkušenosti, spolu s postupy online výuky na nich založenými. Kromě detailních popisů realizace online výuky konkrétních témat, obsahujících četná doporučení pro práci s různými aplikacemi, přinášejí představené příklady také metodické komentáře od autorů a autentické výukové materiály, které byly při výuce použity.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Webová stránka
Autor: Darina Jirotková; Sylva Peclinovská; Filip Roubíček; Martin Krynický; Štěpánka Vondrášková; Pavel Bobek; Antonín Jančařík Autor: neudeven
Popis: Metodická příručka vznikla ve spolupráci NK Matematika a její aplikace a NK Předškolní a prvostupňové vzdělávání. Tématem příručky jsou slovní úlohy, které jsou jednou z nejdůležitějších složek výuky matematiky a také jednou z nejnáročnějších. Na slovní úlohy se po dlouhá léta zaměřuje řada různých výzkumů. Různorodost přístupů k práci se slovními úlohami lze pozorovat i ve školské praxi. Předkládaná příručka tuto různorodost také odráží ukázkou několika možných přístupů, jak se slovními úlohami pracovat. Tímto příručka přispívá k tomu, aby si různí učitelé s různým vyučovacím stylem mohli najít ten přístup, který jim je blízký a který jim přinese nové podněty a inspirace pro tvořivou práci se žáky. To znamená, že řešení slovních úloh nelze zredukovat jen na pouhý nácvik postupu bez porozumění, a naopak by mělo podporovat rozvoj myšlení a tvorbu vlastních řešitelských strategií žáků. Zmíněný přístup přináší učiteli při výuce mnohé komplikace, např. značnou časovou náročnost. Autorský tým však věří, že časem se tento přístup začne odrážet v žákově práci a jeho porozumění slovním úlohám. Pomoci zlepšit současný většinou negativní vztah žáků k této důležité části matematiky je cílem této příručky.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Webová stránka
Autor: Tomáš Chrobák; Dana Jirotková; Monika Olšáková Autor: neudeven
Popis: Metodická příručka inspiruje učitele, kteří přemýšlí o své výuce a jejích dopadech na žáky. Učitele, kteří rozvíjejí matematické znalosti a dovednosti, ale také osobnost svých žáků, jejich autonomii, schopnost pracovat v týmu, diskutovat, reflektovat své učení, formulovat a ověřovat hypotézy, jejich radost z poznání. Metodická příručka nabízí sdílení ukázek vyučovacích hodin z reálné třídy a spolupráci při hlubším zamýšlení se nad přípravou výukových hodin, nad formulací smysluplných cílů propojujících kognitivní a sociální složky výuky, nad formami práce žáků, nad reflexemi svého učení i učení spolužáků a nad mnoha dalšími oblastmi didaktiky matematiky, které zasahují do kvalitní výuky. Metodická příručka vychází z konstruktivistického pojetí výuky. To je založeno na přesvědčení, že efektivitu vyučování – zejména pak klíčový vztah žáků k matematice – určuje především míra autonomie, kterou dá učitel žákovi i třídě a která se odvíjí od jeho důvěry k potencialitám rozvoje žákovy osobnosti. Základem příručky je konkrétní práce učitele, včetně videoukázek vyučovacích hodin. K nim je rozpracováno vše, co souvisí s přemýšlením učitele o žácích a o výuce a přípravou na ni – cíle hodiny, resp. jednotlivých aktivit (kognitivní i sociální), motivace žáků, důkazy o učení, formy práce, práce s chybou, reflexe hodiny, diferenciace, hodnocení, třídní diskuze, rozpracování konkrétního scénáře atd. Videoukázky jsou pořízeny v rámci běžné výuky v běžné třídě a samozřejmě najdeme i místa, o kterých je možné diskutovat a přemýšlet, jak by bylo možné to příště udělat lépe. Věříme, že tato autenticita povzbudí uživatele příručky ke spolupráci.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Webová stránka