Autor: Jaromír Maštalíř, Vojtech Regec, Jiří Kameník, Jiří Langer
Autor: neudeven
Popis: "Jedná se o metodiku ve formátu PDF určenou pro lektory vzdělávacího programu. Cílem metodiky je představit a nabídnout výčet konkrétních digitálních možností, které by mohl pedagog v kontextu vlastního zapojení – na úrovni komunikace, odborné spolupráce, (sebe)reflexe
a profesního rozvoje – v pedagogické praxi efektivně využívat. Cílovou skupinou jsou pedagogičtí pracovníci v MŠ. Cílem předmětu je, aby pedagog dokázal:
▪ používat digitální technologie pro komunikaci se žáky, rodiči a dalšími zúčastněnými stranami;
▪ spolupracovat na rozvoji a zdokonalování komunikačních strategií;
▪ sdílet znalosti a zkušenosti ke společné inovaci učebních postupů;
▪ používat digitální technologie pro soustavný profesní rozvoj;
▪ využívat digitální technologie a považovat je za přirozenou součást a prostředek pro soustavný profesní (sebe)rozvoj;
▪ rozmýšlet, kriticky hodnotit a aktivně rozvíjet (samostatně i ve spolupráci s kolegy) využívání digitálních technologií v pedagogické praxi.
"
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Kamil Kopecký, René Szotkowski
Autor: neudeven
Popis: "Jedná se o metodiku ve formátu PDF určenou pro lektory vzdělávacího programu. ▪ Předmět je zaměřen na základní seznámení s digitálními technologiemi, které lze efektivně využívat pro zvýšení digitální gramotnosti pedagogických pracovníků a žáků mateřských škol. Cílem předmětu je představit pedagogům následující soubor digitálních technologií:
Prezentační a vizualizační technologie; Mobilní dotyková zařízení; Robotické programovatelné technologie; Vybrané STEM stavebnice; 3D tisk; Systémy virtuální a rozšířené reality; Další zajímavá zařízení ve výuce; Zároveň budou pedagogům představeny příklady dobré praxe prostřednictvím nasazení jednotlivých digitálních nástrojů v reálných pedagogických situacích (v rámci konkrétních témat apod.)."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Čestmír Serafín, Kateřina Vitásková
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o metodiku ve formátu PDF určenou pro lektory vzdělávacího programu. Předmět je zaměřen na základní seznámení s digitálními vzdělávacími (učebními) zdroji, které lze efektivně zapojit do výuky, a tím zvýšit digitální gramotnost pedagogických pracovníků a zároveň přeneseně žáků mateřských škol. Základním obsahem předmětu je: Výběr vhodného digitálního zdroje pro výuku; Tvorba digitálních učebních zdrojů v prostředí mateřské školy; Organizace, ochrana a efektivní sdílení digitálních učebních zdrojů;
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Lucie Flekačová, Pavel Flekač, Pavlína Baslerová, Jiří Langer
Autor: neudeven
Popis: "Jedná se o metodiku ve formátu PDF určenou pro lektory vzdělávacího programu.Předmět je zaměřen na základní seznámení s vybranými on-line nástroji a aplikacemi, které lze efektivně využít k hodnocení ve vzdělávání. Cílem předmětu je představit pedagogům následující on-line nástroje a aplikace:
Formuláře Google; XMind; Bakaláři; Edookit; Microsoft PowerPoint; Microsoft Excel.
Zároveň má pedagogům představit konkrétní příklady možného hodnocení vytvořeného ve vybraných on-line nástrojích a aplikacích, které lze využít nebo se jimi inspirovat v rámci vlastní tvorby v průběhu vzdělávání dětí (aplikováno na konkrétní témata, oblasti vzdělávání atd.)."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: Pavel Flekač, Lucie Flekačová, Jiří Kameník, Kateřina Kroupová, Jaromír Maštalíř, Jiří Menšík, Veronika Růžičková, Gabriela Špinarová, Veronika Vachalová
Autor: neudeven
Popis: "Jedná se o metodiku ve formátu PDF určenou pro lektory vzdělávacího programu. Tento předmět je rozdělen na dvě části. První blok je zaměřen na základní seznámení s technologiemi i aplikacemi, které lze efektivně využívat pro podporu nebo náhradu standardních forem komunikace (verbální či psaná forma). Jelikož je ztráta standardní komunikace velmi často spojená s tělesným postižením (DMO, ALS, Afázie, úraz…), budeme se věnovat
i zpřístupnění ICT (informačních a komunikačních technologií) lidem s motorickým postižením. Cílem předmětu je představit pedagogům pomocí praktických ukázek soubor různých technologií a aplikací. Druhý blok je zaměřen na základní seznámení s moderními digitálními technologiemi – „hračkami“, které lze efektivně využívat pro zvýšení digitální gramotnosti pedagogických pracovníků a dětí mateřských škol. "
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory
Autor: kol. autorů
Autor: neudeven
Popis: "Vzdělávací program je zaměřen na cílovou skupinu, kterou tvoří pedagogičtí pracovníci, zejména učitelé mateřských škol. Hlavním cílem programu je posílení stávajících a rozvoj nových digitálních kompetencí. Ty budou moci dále využívat jak při vzdělávání dětí intaktních (tzn. tzv. typicky se vyvíjejících), tak dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Tento vzdělávací program je v souladu s Evropským rámcem pro digitální kompetence pedagogů (DigCompEdu), který reflektuje v 5 oblastech 17 digitálních kompetencí:
1. Profesní zapojení;
2. Digitální zdroje;
3. Výuka;
4. Digitální hodnocení;
5. Podpora žáků."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Výukový materiál/studijní opory